قائم مقام معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران از اعالم نهایی نرخ کارت‌های اعتباری مترو و اتوبوس پس از ابلاغ شورای شهر خبر داد.

حجت‌‌الله بهروز درگفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، در تشریح این خبر با بیان مشخص شدن وضعیت کارت‌های اعتباری مترو و اتوبوس‌ به برنامه‌های حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران در سال‌جاری اشاره نمود واظهار داشت: قیمت کارت‌ها به صورت یکپارچه به شورای شهر ارائه شده که پس از ابلاغ شورا اجرایی خواهد شد.
 
وی سقف اعتبار کارت‌های 55 هزار تومانی مترو را تا 100 هزار و 80 هزار تومانی اتوبوس را 120 هزار تومان عنوان کرد و افزود: این اعتبار برای کارت‌های120 هزار تومانی مشترک اتوبوسرانی و مترو به میزان150 هزار تومان تعیین گردیده است.
 
قائم مقام معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران به ارائه تخفیفات ویژه در برخی کارت‌ها اشاره کرد و تصریح کرد: این میزان در کارت‌های 30، 60 و 100 هزار تومانی به ترتیب 10، 20 و 30 درصد است ضمن اینکه طبق برنامه‌های پیش‌بینی شده تخفیفات 10 تا 90 درصدی نیز به برخی از اقشار جامعه نظیر دانش‌آموزان، دانشجویان، ایثارگران، مددجویان کمیته امداد و ... ارائه خواهد شد.
 
بهروز در پایان در پاسخ به اینکه سقف اعتبار در نظرگرفته شده سبب ایجاد محدودیت و تردد شهروندان خواهد شد سوء‌استفاده برخی از افراد مبنی بر استفاده‌های چندگانه و ایجاد فشار مالی به حمل‌ونقل عمومی را مهم‌ترین دلیل اتخاذ این رویکرد عنوان و خاطرنشان کرد: سقف اعتبار تعیین شده متناسب با استفاده روزمره شهروندان بوده و محدودیتی در تردد شهروندان ایجاد نخواهد کرد.
 
انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار