دبیر علمی همایش ملی روان شناسی سلامت ازارسال 900 مقاله به دبیر خانه این همایش خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران اصفهان، رضا باقریان گفت: این همایش در روزهای 23 تا 25 اردیبهشت امسال در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار می شود.
وی افزود: از بین مقاله های رسیده حدود 650 مقاله پذیرش شد که یکصد عنوان به صورت سخنرانی و سایر آنها به صورت پوستر ارائه خواهد شد.
وی با تاکید بر استقبال بسیار خوبی که در ارسال مقاله از همایش روانشناسی سلامت صورت گرفته است، اظهار کرد: بیشتر مقالات رسیده درباره مداخلات روانشناسی در بیماری جسمی، جنبه های روانشناسی بیماری های مزمن، اعتیاد و رفتارهای پرخطر است.
وی تصریح کرد: تعداد زیاد مقالات رسیده گویای ظرفیت بسیار کشور در رشته روانشناسی سلامت است اما ایراد اساسی که می توان به بیشتر آنها گرفت این است که کمتر کاربردی شده است.
این استاد دانشگاه اضافه کرد: مرکز تحقیقات علوم رفتاری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با برگزاری این همایش تلاش دارد با گردآوری دستاوردهای پژوهشی پژوهشگران و صاحبنظران کشور در حوزه علوم رفتاری، زمینه تعامل و اشتراک دستاوردهای علمی و کاربردی کردن آنها را فراهم کند.
باقریان با بیان اینکه روانشناسی سلامت به عنوان یک حوزه علمی بین رشته ای مابین روانشناسی و پزشکی از سه دهه قبل شکل گرفت، گفت: این شاخه از علم نشان می دهد که چگونه رفتار و شرایط روانشناختی انسان می تواند به طرق مختلف، سلامت و بیماری وی را تحت تاثیر قرار دهد.
وی موضوعات مورد توجه در این حوزه را تاثیر بیماری های جسمی بر شرایط روانشناختی، کاربرد روانشناسی در حرفه پزشکی، کاربرد روش های روانشناختی در درمان و توانبخشی بیماران جسمی، کاربرد روانشناسی در پیشگیری و کاهش رفتارهای پرخطر عنوان کرد.

به گفته این استاد دانشگاه با وجود حجم وسیعی از پژوهش های داخلی تاکنون همایش تخصصی در این زمینه در کشور برگزار نشده است.

باقریان یادآور شد: مقرر بود پنجمین همایش سایکو فارماکولوژی (اثر دارو بر روان و مغز) نیز همزمان با این همایش برگزار شود اما با توجه به ارسال مقالات زیاد به همایش روانشناسی سلامت، زمان برگزاری همایش سایکوفارماکولوژی به تعویق افتاد.

محورهای همایش ملی روانشناسی سلامت، استرس، اختلالات روان­ تنی، چالش­های روانشناختی بیماری­های جسمی مزمن، رفتارهای پرخطر، ملاحظات روانشناختی در بیماری های جسمی، اعتیاد و سلامت روان، روانشناسی سلامت و سالمندی و روانشناسی بالینی در طب است/س.


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.