خیانت کردن به همسر عوارض متعددی را به دنبال خواهد داشت که این آسیب‌ها بر فرد، خانواده و جامعه تاثیر منفی باقی می‌گذارد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، بدون شک، خیانت کردن به همسر عوارض و پیامدهای متعددی را به دنبال خواهد داشت که هم بر فرد، هم بر خانواده و نیز بر جامعه تاثیر خواهد گذاشت.

آتا تا به حال همسرانی که خیانت می‌کنند به آسیب‌های آن توجه کرده‌اند؟

فرناز طارمیان در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: در مطالعه‌ای بر روی 160 فرهنگ مختلف نشان داده شد بی‌وفایی و خیانت به همسر یکی از دلایل ذکر شده برای طلاق است.

وی افزود: همچنین مطالعات زیادی نشان داده که واکنش فرد نسبت به خیانت همسر شبیه علایم استرس پس از ضربه روانی مانند علایم شوک، سردرگمی، خشم، افسردگی است.

طارمیان افزود: همچنین کاهش اعتماد به نفس در مسایل شخصی و ابعاد زندگی فرد خیانت دیده، بوجود می‌آید.

این روانشناس متذکر شد: نتایج پژوهش‌های دیگری حاکی از آن است که پس از افشای خیانت همسر،‌ خانواده‌ها با مسائلی نظیر بحران روابط زوجین، تضعیف عملکرد در نقش‌های والدین و مشکلات شغلی روبرو می‌شدند. از دیگر پیامدهای خیانت همسر می‌توان به مسایلی همچون ضرب و شتم، قتل همسر، اقدام به خودکشی را هم اشاره کرد. حتی در برخی موارد مشاهده شده است که مرد همسر خود را به دلیل خیانت همسرش می‌کشد.

این روانشناس خاطرنشان کرد: وقتی چنین رابطه خیانت‌آمیزی بر ملا می‌شود همسری که مورد خیانت قرار گرفته ممکن است احساس ویران شدگی داشته باشد و احساس‌های منفی متفاوتی را تجربه کند، همچنین احساس عدم کفایت و طردشدگی، خشم و تنفر شدید، گناه و احساس حسادت داشته باشد. به خصوص برای مردان احساس حسادت از حس مالکیت ناشی می‌شود.
 
وی افزود: احساس گناه و سرزنش خود نیز احساسی است که همراه با سایر احساس‌های دیگر تجربه می‌شود. افکاری مانند کاش همسر بهتری بودم از جمله این افکار است.

گفتنی است؛ تعهد واقعی، یک حلقه ازدواج، عقدنامه یا سند ازدواج یا سال‌هایی نیست که با یکدیگر ازدواج کرده‌ایم بلکه رفتار پسندیده، صحیح و نیکوی ماست که با شریک زندگی خود داشته‌ایم و به مسئولیت‌ها و تعهد خود عمل کرده‌ایم.

گزارش از: ایده مفرح

انتهای‌پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار