کرمان/

مدیریت جهادی در گرو داشتن محیط کار سالم است

مدیر عامل صندوق بیمه اجتماعی ، کشاورزان ، روستاییان و عشایر کشور گفت: اگر بخواهیم مدیریت جهادی داشته باشیم ، باید محیط کار را سالم کنیم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ِکرمان ، سید حمید کلانتری در جلسه شورای هماهنگی دستگاههای زیر مجموعه وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان گفت : کشور از نظر وضعیت اقتصادی ، رشد اقتصادی ، تورم و اشتغال شرایط خاصی دارد.

وی خاطرنشان کرد: ما اگر بخواهیم نرخ رشد اقتصادی را به سمت نرخ رشد ی که در برنامه پنج تدوین شده است ، برگردانیم ، یک تلاش چند برابر را می طلبد.

کلانتری تصریح کرد: علاوه بر این تلاش ها ، در همه کارها نیازمند یک تدبیر اصولی ، عقلانی و یک برنامه جامع هستیم.

کلانتری تأکید کرد: هر کس باید در هرمسئولیتی ، سعی کند بهترین نیروی متناسب با هر پست را به کار گیرد و لو آنکه از خودش قویتر باشد.

وی افزود: از الزامات دیگر مدیریت جهادی صداقت ، اعتماد ، احترام و محبت است و نباید در مدیریت هیچگونه تخلفی انجام شود و به هرکس برمبنای شایستگیش پست دهند.

کلانتری با تأکید بر اینکه باید اختلافات سیاسی ، جناحی و خطی را کنار گذاشت ، خاطرنشان کرد : کشور نیاز به کار، تلاش ، هماهنگی، همفکری و همدلی دارد و سیاست دولت تدبیر و امید که سیاست اعتدال و میانه روری و همکاری است را باید توسعه داد.

مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان نیز در این نشست ، تعداد تعاونی های به ثبت رسیده در استان کرمان را بیش از 8 هزار و 500 تعاونی اعلام کرد و گفت: حدود 70 درصد از این تعاونی ها فعال هستند.

وی با اشاره به وجود ظرفیتهای کشاورزی در استان، خاطرنشان کرد: در زمینه ی فولاد و کک‌سازینیز تعدادی کارخانه در حال احداث است که بهره‌برداری از این طرح‌ها در زمینه ایجاد اشتغال در سطح استان کرمان بسیار مؤثر است.

رحمانی تصریح کرد: در استان کرمان بیش از 41 هزار کارگاه کوچک، متوسط و بزرگ وجود دارد که 400 هزار بیمه شده در این کارگاه‌ها مشغول به کار هستند.

وی یادآور شد: در حوزه صنعت و معدن نیز ‌هزار و 500 واحد صنعتی و معدنی وجود دارد که از این تعداد هزار و 100 واحد آن فعال است.

رییس صندوق بیمه اجتماعی ، کشاورزی و روستایی استان کرمان هم تعداد بیمه شدگان این صندوق در این استان را 62هزارو 650 نفر اعلام کرد و افزود: در شمال استان به دلیل صنایع مختلف و کارخانجات و فرهنگ سازی صورت گرفته هیچ مشکلی در ارتباط با بیمه نداریم به طوریکه بالای 70 در صد جذب بیمه ای داشته ایم.

میرجعفری خاطرنشان کرد : ما هنوز در 11شهرستان شرقی و جنوبی استان در زمینه جذب بیمه همچنان توقف معناداری داریم.

وی تصریح کرد: از ابتدای امسال ، مراجعان بیمه از 18سال به بالا را نام نویسی می کنیم و دیگر سقف سنی برای بیمه افراد نداریم.

میرجعفری تعداد مستمری بگیران استان را نزدیک به هزار و 400 خانوار عنوان کرد و افزود: در حال حاضر 6 هزار و 500 نفر از مزایای این صندوق استفاده می کنند./س

برچسب ها: مدیریت ، جهادی ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.