دماوند امسال با مشکل کمبود آب مواجه بوده و حجم آب سفره‏ های زیر زمینی کاهش پیدا کرده است.

 
 ناصر محمودی فرد در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: دماوند منطقه کشاورزی بوده و انتظاراتی که در بارش نزولات آسمانی داشتیم، برآورده نشده است.

وی از انتقال آب رودخانه تارود به هومند آبسرد و تشکیل هیئت امنایی برای نظارت بر آن خبر داد.

محمودی فرد افزود: امسال پیش ‏بینی کردیم قبل از این‏که به شرایط وخیم برسیم، برنامه ریزی و سیاست‏ گذاری کنیم تا در این حوزه به کم‏ ترین مشکلات برخورد کنیم.

فرماندار شهرستان دماوند با اشاره به موضوع انتقال آب به هومند آبسرد افزود: انتقال آب به هومند سال ‏ها دچار مشکلات بوده و مردم دماوند نسبت به این انتقال نگرانی ‏هایی داشتند.

وی با بیان اینکه این نیازی است که باید برای رشد منطقه آبسرد بدان توجه شود، تصریح کرد: انتقال آب به هومند باعث ذخیره‏ سازی آب در چاه‏ ها و دشت‏ های آن منطقه می‏ شود.

محمودی ‏فرد تصریح کرد: مقرر شد برای رفع این نگرانی این جلسه برگزار شود و از کارشناسان و مسئولان امور آب دعوت کردیم تا در این جلسه راه ‏کارهایی ارائه شود تا مشکلات را رفع کنیم.

فرماندار شهرستان دماوند با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت عزم ملی و مدیریت جهادی در سیاست‏ های اقتصادی و فرهنگی افزود: با توجه به جایگاه جغرافیایی کشور، در بحث آب با مشکل روبه‏ رو هستیم.

وی با بیان اینکه در مناطقی از شهرستان دماوند همچون دشت هومند در فصل زراعی به علت کاهش سطح آب‏ های زیر زمینی مشکلات بیشتری داریم، افزود: اگر امروز درباره آن چاره‏ اندیشی صورت نگیرد، در آینده نزدیک همه زمین‏های حاصل ‏خیز کشاورزی این منطقه با خشکی زمین از بین می رود.

فرماندار شهرستان دماوند به طرح انتقال آب رودخانه تاررود دماوند به دشت همند آبسرد به منظور تغذیه منابع آبی اشاره کرد و افزود: این طرح از چند سال پیش مورد مطالعه قرار گرفته است.

وی ادامه داد: طبق مجوزهای اخذ شده از وزارت نیرو، در فصول غیر زراعی یعنی ماه‏ های آبان تا اردیبهشت ماه آب مازاد این رودخانه را به وسیله لوله به دشت همند آبسرد منتقل سازد تا بتواند سفره‏ های زیر زمینی آن را تغذیه کند/س.

برچسب ها: سفره ، زیر ، زمینی ، حجم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.