"بشار اسد" در حال تهیه کلکسیونی از پیروزی ها در سوریه

علیرغم کمک های همه جانبه تعدادی از کشورهای غربی و عربی به شورشیان و تروریستهای مسلح در سوریه ارتش این کشور در ماههای اخیر پیروزی های چشمگیری را بدست آورده است .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از یاهو نیوز ؛ دولت سوریه در ماه های اخیر توانسته است بسیاری زا مناطق این کشور را که در کنترل تروریستها و شورشیان مسلح قرار داشت ،‌باز پس گیرد . 

این موفقیت ها باعث شده است که خوش بینی بشار اسد ، رییس جمهور قانونی سوریه درباره پیروزی نهایی در جنگ افزایش یابد . البته وی می داند که بخشی از این موفقیت ها را مدیون هم پیمانان منطقه ای خود است . 

بشار اسد در تازه ترین سخنان خود اظهار کرده است که جنگ های اصلی و بزرگ در مناطق حساس کشور به احتمال فراوان تا پاین سال به اتمام خواهد رسید . سید حسن نصرالله ،‌دبیر کل حزب الله لبنان نیز در این باره تصریح کرده است که : خطر سقوط یا براندازی در مورد نظام سوریه و شخص بشار اسد وجود ندارد . 

رییس جمهور سوریه همچنین تاکید کرد : ارتش در بخش دفاع نظامی موفقیت های چشمگیری بدست آورده است و توانسته تروریستها با حجم زیادی تسلیحات و تانک های جنگی را از مناطق مهم و استراتژیک کشور پاکسازی کند . دسمن با آگاهی از این موضوع به سراغ جبهه فرهنگی آمده و تلاش می کند با حمله به اذهان مردم و شستشوی ذهنی آنان جنگ را به نفع خود برگرداند . ما تلاش خود برای مبارزه در این جبهه را نیز در دستور کار خود قرار داده ایم . 

در ادامه این مقاله آمده است :‌ با آنکه ارتش بطور روزانه پیروزی های زیادی در مناطق مختلف بدست آورده اما همچنان بخش هایی از شمال و شرق سوریه در تصرف تروریستهاست . ارتش کنترل مناطق وسیعی از غرب را در دست دارد و ادامه مبارزه برای حفظ این مناطق  برای دولت ضرورت دارد . 

بدیهی است که هم پیمانان اسد در منطقه از جمله حزب الله لبنان ،‌ایران ،‌عراق و روسیه نیز هدفی جز پیروزی ارتش سوریه در مبارزات علیه شورشیان و تروریستهای مسلح ندارند . این در حالی است که برخی کشورهای غربی و عربی نیز در دشمنی با جبهه سوریه تلاش می کنند با تقویت همه جانبه موضع تروریستها مانع موفقیت ارتش شوند . 

فردریک هاف ،‌ عضو ارشد شورای آتلانتیک در خاورمیانه اظهار داشت : فکر می کنم پیروزی در سوریه همانقدر که برای اسد مهم است برای هم پیمانان وی نیز اهمیت دارد .  حزب الله لبنان بطور رسمی اعلام کرده است که در مبارزات نظامی علیه تروریستها حامی و یاری دهنده ارتش سوریه خواهد بود . 

هفته گذشته منطقه مهم و استراتژیک القلمون بدست نظامیان ارتش سوریه افتاد . شهرها و روستاهای این منطقه که برای حمل و نقل و جابجایی انسانها اهمیت فراوانی داردند نیز در کنترل ارتش است . بخشی از مناطق نزدیک حمص و دمشق و همچنین حدفاصل با مرز لبنان نیز جزو قلمرو تحت کنترل نظام سوریه می باشد . پس ازاین مناطق ارتش در تلاش برای تصرف سایر مناطق غربی کشور است . 

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار