شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار گزارش داد انتخابات ریاست جمهوری الجزایر در سایه فراخوان مخالفان برای تحریم برگزار می شود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار؛ این شبکه گزارش داد انتخابات ریاست جمهوری الجزایر در حالی فردا آغاز می شود که مخالفان خواهان تحریم آن شده اند. اما عبدالعزیز بوتفلیقه، رئیس جمهور کنونی الجزایر از مردم خواسته است حضور گسترده ای در انتخابات داشته باشند.
بوتفلیقه در زمان تبلیغات انتخاباتی حضور بسیار کم رنگی داشت. وی چندی پیش سکته مغزی کرد و مدتی در پاریس بستری بود.
بسیاری از مردم الجزایر معتقدند بوتفلیقه کشور را پس از جنگ داخلی به ثبات رسانده است. او بیشترین بخت را برای پیروزی دارد.
فردی می گوید: «بوتفلیقه برای کشورش زحمت کشیده است. او الجزایر را به مسیر درست بازگرداند و تروریست ها را دور کرد. او مردم را با هم آشتی داد.»
فرانس بیست و چهار در ادامه گزارش داد: با وجود این، تبلیغات انتخاباتی در الجزایر با اعتراضات بی سابقه ای نیز همراه بوده است و بخشی از مردم به بیکاری و فقر اعتراض دارند.
مجادله های سیاسی در شبکه های خصوصی الجزایر نیز به شکل گیری این فضا در الجزایر کمک کرده است.
با این حال، دولت الجزایر اصلی ترین شبکه تلویزیونی مخالفان را در اوج تبلیغات انتخاباتی تعطیل کرد.
علی بن فلیس، اصلی ترین نامزد مخالفان در انتخابات ریاست جمهوری می گوید «روند انتخابات مثل همیشه در فضایی بسته آغاز شد. ما قفل و بندها را شکستیم و محدودیت ها را کنار زدیم. مردم می خواهند در این انتخابات شرکت کنند و چیز تازه ای ببینند.»
فرانس بیست و چهار در پایان افزود: عبدالعزیز بوتفلیقه پنج سال قبل با نود درصد از آرا برنده انتخابات ریاست جمهوری شد. این در حالی بود که گمانه زنی هایی در خصوص تقلب در انتخابات شکل گرفته بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار