معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه 21 از اجرای ویژه برنامه‌هایی به مناسبت هفته سلامت در منطقه 21، از یکم تا هفتم اردیبهشت ماه سال جاری برگزار می‌شود.

کاظم کمالی‌نسب در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت : به دلیل تقارن هفته سلامت با ایام فاطمیه و نزدیک بودن تعطیلات نوروزی اداره کل سلامت شهرداری تهران از یکم تا هفتم اردیبهشت ماه را به عنوان هفته سلامت نامگذاری کرد.   
 
وی افزود : شعار امسال "یک عمر سلامت با خود مراقبتی"  عنوان شده که همانند سنوات گذشته اداره سلامت برنامه‌های متنوعی را در این خصوص در نظر گرفته است.   
 
معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه 21 با اشاره به  این برنامه‌ها افزود: نواختن زنگ سلامت در مدارس، برپایی دهکده سلامت در پارک نرگس و استقرار غرفه‌های متعدد، برگزاری دوره‌های آموزشی به صورت کلاس و کارگاه با محوریت شعار سال، اجرای نمایش‌های میدانی، برگزاری مسابقات، عیادت از بیماران و سالمندان، برگزاری جشنواره غذای سالم، برگزاری تورهای سلامت، تقدیر از فعالان عرصه سلامت، تهیه و توزیع اقلام آموزشی، برگزاری همایش و ده‌ها برنامه دیگر از جمله اقدامات اجرایی اداره سلامت منطقه در هفته سلامت خواهد بود.   
 
معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه 21 درباره نامگذاری این ایام تاکید کرد: روزهای این ایام به شرح زیر نامگذاری شده است که خود بیانگر ضرورت تاکید بر خود مراقبتی است ، دوشـنـبه یکم اردیبهشت: توانمندسازی نوجوانان و جوانان برای خودمراقبتی ، سه شنبه 2 اردیبهشت: عموم مردم ، نیازمند خودمراقبتی ، چهارشنبه 3 اردیبهشت: خانواده، خاستگاه خود مراقبتی ، پنج شنبه 4 اردیبهشت: رسان ها ، مروجان خود مراقبتی، جمعه 5 اردیبهشت: نهادها  و پایگاه‌های مردمی، کانون‌های خودمراقبتی ، شنبه 6 اردیبهشت: تیم سلامت ، مربیان خود مراقبتی، یکشنبه 7 اردیبهشت: سیاست گذاران و مدیران اجرایی، حامیان خودمراقبتی.   
 
این مقام مسئول تصریح کرد: خود مراقبتی در معنای وسیع‌تر به مراقبت از خود در حیطه‌های جسمی (پیاده‌روی، غذای سالم)، روانی–عاطفی(مهارت‌های زندگی)، اجتماعی(انجام فعالیت‌های مفرح اجتماعی) و معنوی(انس با معنویت) است.   
 
معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه 21 در پایان  خاطرنشان کرد : بی‌شک " هفته سلامت " فرصت مغتنمی است تا با بیان اهمیت و جایگاه بسیار مهّم و سهم آن در تحقق توسعه پایدار ، بر مشارکت مردم و همراهی مجموعه نهادهای دولتی و غیر دولتی تأکید شود و همچنین از طرفی این هفته فرصتی است تا با بازنگری و نگاه مجدد به توانمندی-ها ، دستاوردها و انتظارات موجود برای پاسخگویی منطقی و شایسته به مردم ، بازتوانی مضاعف و در قالب یک برنامه منسجم و کلان همراه با سایر دستگاه‌های مسئول در مسیر تحقق سلامت مردم گام برداریم .  
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار