استاندار تهران امروز در دیدار با بانوان نخبه و شورای مشورتی زنان با اشاره به وضعیت خطرناک بهداشت زنان،‌ از تشکیل 5کارگروه درخصوص امور زنان و بانوان خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، سیدحسین هاشمی در جمع زنان نخبه استان تهران اظهار داشت: رسماً اعلام می‌کنم جلسه‌ای که امروز تشکیل دادیم شورای راهبردی ما است و در این شورا مسیر کارها را مشخص می‌کنیم و از تجربیات و دانش زنان فرهیخته استان تهران در برنامه‌های حوزه زنان استفاده می‌کنیم.

وی ادامه داد: اولین اقدام بحث دبیرخانه است که باید دبیرخانه فعالی داشته باشیم و تشکیل بانک اطلاعاتی در این دبیرخانه شناسایی وضعیت زنان استان تهران را در دستورکار قرار دهیم.

هاشمی کارگروه دوم را بحث برنامه‌های کوتاه مدت عنوان کرد و افزود: با شناسایی مشکلات باید مشخص کنیم در چه بخشی ضعف داریم تا در الویت برنامه‌های کوتاه مدت باشد همچنین تشکیل کارگروه سلامت و کارگروه حمایت از زنان سرپرست خانواده از برنامه‌های اصلی ما در بخش زنان خواهد بود.

استاندار تهران اذعان کرد: وضعیت بهداشت زنان در وضعیت بسیار خطرناکی است که باید رسیدگی به این مشکل جزو موارد ویژه‌ای باشد که با همکاری مسئولان و دستگاه‌های اجرایی ذیربط عملیاتی شود.

وی ادامه داد: سازمان فنی و حرفه‌ای در بخش آموزش، تولید و اشتغال کارهای خوبی انجام داده‌اند که کارگروه آموزش، اقتصاد و اشتغال زنان را دیگر کمیته‌هایی است که باید تشکیل شود.

هاشمی افزود: در کارگروه پنجم بحث NGO و حقوق شهروندی را لحاظ می‌کنیم و پس از اینکه وظایف کمیته‌ها و برنامه‌ها در کارگروه مشخص شد به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ می‌کنیم تا به رویکرد مشخصی در بخش زنان برسیم و در با یک مسیر شفاف و مشخص طرح‌ها را به مرحله اجرایی داریم بیاوریم و لازم به ذکر است برای بودجه نیز ما سعی می‌کنیم کف نیاز مالی را تامین کنیم تا اقدامات عملی شود.

انتهای‌پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار