رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت:کاهش هزینه های درمان و افزایش تختهای ویژه بیمارستانی از اولویتهای برنامه های درمانی امسال در استان است.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بندرعباس محمد شکاری در نشست خبری گفت:  امسال کاهش هزینه ای درمان و افزایش تختهای بیمارستانی و ویژه بیمارستانی ،ارتقای کمی و کیفی سطح علمی دانشگاه  از اولویتهای برنامه های درمانی و آموزشی در استان است.

وی افزود: راه اندازی مراکز رشد ،فعال نمودن شرکت های دانش بنیان وارتباط صنایع غرب با پژوهش و تحقیقات از اولویتهای پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی استان در امسال است.

رئیس دانشگاه  علوم پزشکی استان   از راه اندازی ۶ مرکز مشاوره رفتاری در شهرستانهای استان خبر داد و افزود: این مراکز با هدف آموزش و پیشگیری و تشخیص به موقع بیماری راه اندازی می شود.

شکاری افزود: طبق آخرین آمار بدست آمده هزار و ۱۲۱ نفر در استان مبتلا به ویروس ایدز هستند که بیشترین این آمار در شرق استان است.

وی الگوههای نامناسب رفتاری و استفاده از سرنگ مشترک بین معتادان را از مهمترین عوامل مبتلا شدن به بیماری ایدز عنوان کرد و گفت: با آموزش همگانی و رسانه ای کردن این موضوع پیشگیریهای لازم در استان انجام می شود.
انتها ی خبر/ش
برچسب ها: کاهش ، هزیته ، درمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.