رئیس جمهور گفت : اولین قدمی که دولت مصمم است انجام دهد توسعه کشاورزی و رفع کمبود آب در منطقه است .بدین منظور هئیتی از کشور افغانستان به تهران می آیند تا جزئیات قرارداد حق آبه تالاب هامون رامورد بررسی قرار دهند .

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران زاهدان .، 

وی ادامه داد: آبیاری تحت فشار هزار هکتار از اراضی استان را تحت پوشش قرار داده است .و لوله کشی مزارع سیستان نیز در دستور کار قرار دارد که با اعتبار 1500 میلیارد تومان تا پایان دولت یازدهم محقق می شود .

وی از گازرسانی به سیستان همزمان با زاهدان خبردادو تصریح کرد : همزمان با گازرسانی به زاهدان کار عملیاتی لوله کشی و گازرسانی به زابل با اعتبار 600 میلیارد تومان آغاز می شود که تا دوسال آینده به اتمام خواهد رسید .

رئیس جمهور خاطرنشان کرد : مسئله زیست محیطی و تثبیت حرکت شنهای روان و ریزگردها که برای مردم مشکلات زیادی را ایجاد کرده است دیگر اولویت دولت در سیستان است و در حال حاضر نیز هزار هکتار تحت پوشش تثبیت شن های روان قرار گرفته است .

وی از ایجاد دو نیروگاه گازی در سیستان خبر دادو خاطر نشان کرد : کار ساخت دو نیروگاه بادی از ماههای آینده در استان آغاز می شود

وی احیاء بازارچه های مرزی و رونق تجارت در این منطقه را از اهداف دولت دانست و عنوان کرد : سرمایه گذارانی که در این منطقه سرمایه گذاری کنند از تخفیف 4در صد در وام کارآفرینی بهره مند خواهند شد .

وی به توسعه در منطقه آزاد چابهار نیز اشاره و بیان کرد : طرح توسعه بندر چابهار و اتصال آن به شبکه ریلی کشورمورد توجه دولت قرار دارد که تحولات چشمگیری در منطقه و کشور ایجاد می کند .

وی از افزایش گروههای اکتشاف معادن در سیستان و بلوچستان خبر دادو عنوان کرد : معادن سنگ های قیمتی ،طلا و مس و کرومیت از ظرفیتهای خوب استان برای سرمایه گذاری هستند./س

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.