شاید با خیلی از اماکن معروف در سطح جهان مستقیم یا غیرمستقیم آشنا شده باشید اما هنوز هزاران نقطه نایاب ،‌ شناخته نشده و عجیب در دنیا وجود دارد .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ 
1/ کوهستان های رنگارنگ 
رشته کوه های رنگارنگ در پارک زمین شناسی "‌ژانگی دانکسیا" واقع در کشور چین می باشد . معادن موجود در این کوه ها و سنگ های متنوع رنگی و معدنی در آنها موجب شده رنگین کمانی زیبا با تفکیک کامل رنگی بر روی این کوهستان نقش ببندد . 
2/صخره های زیبای کربنی
این زیبایی طبیعی و خارق العاده بر اثر فرسایش کربنات کلسیم در حاشیه های دریاچه های شیلی ساخته شده است . قایقی کوچک این امکان را به شما میدهد که به طبیعت فوق الهاده این منطقه دست یابید . 
3/ غار سانگ دونگ ،‌ بزرگترین غار دنیا
غار سانگ دونگ که به بزرگترین غار دنیا شهرت دارد در پارک ملی " فونگ نهاکه بنگ" در ویتنام واقع است . این غار محل عبور پرآب ترین و شدیدترین رودخانه های زیرزمینی دنیاست . 
4/دریاچه صورتی
این دریاچه که در کشور سنگال قرار دارد بعلت وجود رنگدانه های صورتی فراوان در جلبک سالینا به این رنگ زیبا درآمده است . این دریاچه یکی از رودخانه با حجم نمک فراوان در دنیا شناخته شده است . 
5/عظیم ترین میدان نفتی جهان
میدان نفتی "‌بابا گرگر‌" در شمال عراق از سال 1948 بزرگترین میدان نفتی جهان به شمار می رود . این میدان نفتی عظیم نفتی دارای شعله های آتش همیشگی در اطراف خود می باشد که غیرقابل کنترل و اطفا هستند . علت این شعله های آتش همیشگی گازهای فراوانی است که در این منطقه منتشر شده اند .
6/گودال مرموز آریزونا
این گودال مرموز در ایلت آریزونای آمریکا واقع شده و یکی از ابنای تاریخی این کشور محسوب می شود . این گودال سری از نظر زمین شناسی ناشناخته بوده است . گفته می شود ساکنینی در این گودال در هزاران سال پیش زندگی می کرده اند  و هم اکنون اجساد آنها در گودال قرار دارد . این اجساد از گودال مرموز محافظت می کنند !
7/بزرگترین چرخ دنیا
بزرگترین چرخ بالابر دنیا در اسکاتلند قرار دارد . این چرخ بالابر مخصوص قایق ها است و در سال 2002 افتتاح شده است . این چرخ قابلیت حمل و انتقال همزمان قایق ها در هر چهار طرف یک دریاچه را دارد .
8/آبشار خاق العاده ایگوآزا
این آبشار فوق العاده و عظیم در بزریل و در نزدیکی مرز آرژانتین واقع شده است . این آبشار به دلیل بزرگی و ویژگی منحصر به فرد جزو عجایب هفت گانه دنیا طبقه بندی شده است . 
9/روزدخانه ای زیر آب
این پدیده شگفت انگیز در جزیره یوکاتان در مکزیک واقع شده و یکی از مناظر طبیعی فوق العده در جاهن به شمار می آید .  این پدیده زیبای طبیعی هنگامی رخ می دهد که سولفات هیدروژن مخلوط با آب شور، آب را از حد طبیعی سنگین تر کرده و آن را از سایر مولکولهای آب جدا می کند . 
10/کوه نمرود 
این سازه یکی از ابنای تاریخی و با اهمیت در ترکیه می باشد . گفته شده است که این سازه ها یک قرن پیش از میلاد مسیح ساخته شده و به افتخار پادشاهان ایجاد شده است .

برچسب ها: مکان ، دنیا ، ناشناخته ، برجسته ، عجیب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار