بر اساس آمار گمرک در سال 92،ميزان واردات وسايط نقليه هوايي و فضايي و اجزا و قطعات آن از نظز وزني 29.57درصد و از نظر ارزشي 54.40 درصد کاهش را نشان ميدهد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران،بر اساس آمار گمرک در سال 92،ميزان واردات وسايط نقليه هوايي و فضايي و اجزا و قطعات آن از نظز وزني 29.57 درصد و از نظر ارزشي 54.40 درصد کاهش را نشان ميدهد.


برای نمایش تصاویر با سایز بزرگ اینجا را کلیک نمایید

اين گزارش مي افزايد:در اسفند ماه سال گذشته  نيز ميزان واردات وسايط نقليه هوايي و فضايي و اجزا و قطعات آن از نظر وزني 32.07 درصد  افزايش و از نظر ارزشي نيز 27.28 درصد کاهش را نشان ميدهد.

بر اساس اين گزارش در سال گذشته صادرات اين محصولات نيز شاهد کاهش 93.36 درصدي در وزن و همچنين کاهش 37.57 درصدي در ارزش بوده است.

نکته قابل توجه اين است که در اسفند ماه صادرات وسايط نقليه هوايي و فضايي و اجزا و قطعات آن از نظر وزني 24339.92 درصد افزايش و همچنين از نظر ارزشي نيز 4874.47 درصد افزايش را نشان ميدهد.


برای نمایش تصاویر با سایز بزرگ اینجا را کلیک نمایید

گفتني است پس از توافقات ژنو مذاکراتی در خصوص خرید قطعات هواپیما صورت گرفت تا  قطعات بدون واسطه وارد کشور شوند.

با اين حال گفته مي شود  از زمانی که توافق‌نامه ژنو امضا شده است نيز درخواست‌هایی از شرکت‌های هواپیمایی خارجی برای فعالیت در ایران نیز دریافت شده است.

البته مشاهده آمار واردات اجزا و قطعات آن نيز بيانگر کاهش واردات اين محصولات به کشور در سال گذشته است که پيش بيني ميشود ميزان واردات آن در سال جاري افزايش چشمگير بيابد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: واردات ، هواپیما ، گمرک ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار