رئيس گروه تحقيقات کاربردي شرکت مديريت منابع آب ايران از تدوين نقشه راه پژوهش در صنعت آب کشور با اولويت احصاي نيازهاي بهره‌برداران اين صنعت خبر داد.

به‌گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از پاون، حميدرضا شفيعي، گفت: نقشه راه تحقيقات آب کشور، مجموعه‏‌اي جامع، هماهنگ، پويا و آينده‏‌نگر است که شامل مباني، اهداف، سياست‏‌ها و راهبردها، ساختارها و الزام‌هاي تحول راهبردي علم و فناوري مبتني بر ارزش‏‌هاي اسلامي براي دستيابي به اهداف برنامه پنجم توسعه کشور مي‌شود.

وي افزود: در ترسيم اين نقشه راه کوشش شده است که با الهام‌گيري از اسناد بالادستي و بهره‌گيري از ارزش‌هاي بنيادين آنها و توجه به اهداف راهبردي نظام جمهوري اسلامي ايران، چشم‌انداز تحقيقات در بخش آب کشور در برنامه پنجم توسعه کشور تبيين شود.

وي درباره ضرورت تدوين نقشه راه پژوهشي صنعت آب کشور، گفت: علم و فناوري از زيرساخت‌هاي مهم پيشرفت کشور و ابزار جدي رقابت در عرصه‌هاي مختلف است و تحقق آرمان‌هاي متعالي انقلاب اسلامي ايران مستلزم پيشرفتي همه‌جانبه در علم است که تحقق اين هدف نيازمند ترسيم نقشه راهي است که در آن نحوه پيمودن مسير، منابع و امکانات لازم و الزام‌هاي طي اين مسير، به‌طور شفاف و دقيق مشخص شده باشد.

شفيعي درباره اهداف نقشه راه پژوهش در صنعت آب کشور، گفت: يکپارچه‏‌سازي و همسوسازي اولويت‏‌هاي پژوهش و فناوري صنعت آب در جهت سياست‏‌ها و برنامه‏‌هاي ملي بخش آب کشور در حوزه علم و فناوري، تقويت تقاضا محوري و پاسخ‌گويي پژوهش و فناوري به نيازهاي عملياتي و طرح‏‌هاي توسعه‏‌اي صنعت آب، توسعه همکاري‏‌هاي همه‌جانبه با نهادهاي صنعتي و علمي و فني داخلي و خارج از کشور به‌منظور کاهش تهديدها و چالش‏‌هاي بالقوه و بالفعل صنعت آب و تقويت و حمايت از پژوهشگران، نوآوران و مخترعان در جهت اهداف و نيازهاي صنعت آب، ازجمله اهداف اين نقشه راه است.

رييس گروه تحقيقات کاربردي شرکت مديريت منابع آب ايران در ادامه گفت: جلوگيري از هرگونه موازي‌کاري به‌منظور پيشگيري از هدر رفت زمان و سرمايه‏‌هاي ملي، افزايش بهره‏‌وري حوزه پژوهش و حل چالش‏‌هاي صنعت آب کشور در سطح ملي و استاني با مدنظر قراردادن اسناد بالادستي و دستيابي به اهداف برنامه پنجم توسعه کشور، از ديگر اهداف مترتب بر تدوين نقشه راه پژوهشي صنعت آب کشور است.

شفيعي در ادامه به دستاوردهاي اين نقشه راه پرداخت و گفت: هم‌اکنون نمي‌توان به دستاوردهاي مشخص و ملموسي اشاره کرد؛ چراکه دستيابي به اهداف اعلام شده، در درازمدت صورت خواهد پذيرفت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار