ماجدي:

مذاکرات با ترکیه درباره تعدیل قیمت و افزایش صادرات "گاز"ادامه دارد

معاون وزير نفت ايران در امور بين الملل و بازرگاني گفت: مذاکرات درباره افزايش صادرات گاز به ترکيه و تعديل قيمت گاز روند طبيعي را طي مي کند. .

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از شانا علي ماجدي، با بيان اين مطلب گفت: ايران خواهان آن است که سهمش در بازار گاز ترکيه به اندازه سهم روسيه باشد. ترکها مي گويند اين مساله منوط به اين است که قيمت گاز ايران با قيمت گاز صادراتي روسيه به ترکيه قابل مقايسه باشد. ظاهرا ترکها 2,5تا سه برابر ايران از روسيه گاز دريافت مي کنند.

ماجدي درباره شکايت شرکت بوتاش هم گفت: درباره اختلاف شرکت بوتاش با شرکت گاز مسئولان دولتي دو کشور طرفين را به مذاکره تشويق مي کنند. ما اگرچه با ترکيه در موضوع گاز اختلاف نظر داشته ايم اما ترکيه در مجموع مشتري خوب گازي ايران بوده است و شرکت بوتاش هم مي تواند مشتري خوبي باشد.

وي دراين باره که اگر ترکها با سهم برابر واردات گاز از ايران و روسيه موافقت کنند ايران با تعديل قيمت گاز صادراتي اش به ترکيه موافقت خواهد کرد؟ گفت: چارچوب کلي اين است که اگر قيمت تعديل شود افزايش صادرات گاز صورت گيرد. در واقع با اين فرمول قرار است مذاکرات ادامه پيدا کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار