مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان چهارمحال وبختیاری همکاری همه دستگاه های دست اندرکار برای تدوین طرح جامع حفاظت از دشت لاله های واژگون در شهرستان کوهرنگ را خواستار شد.

خسرو عبداللهی با اشاره به آغاز دیدار گردشگران و علاقه مندان به طبیعت از دشت لاله های واژگون در اردیبهشت ماه هر سال در استان چهارمحال و بختیاری،گفت:لازم است برای حفاظت و صیانت دشت لاله های واژگون شهرستان کوهرنگ، متولی، سیاستگذار و بهره بردار آن مشخص تا از تداخل وظایف دستگاه ها جلوگیری شود.
عبداللهی گفت:تدوین طرح جامع دشت لاله های واژگون باید در دستور کار قرار گیرد.
وی  همچنین با تبیین سیاست های این اداره کل در راستای فرهنگ سازی برای صیانت از منابع طبیعی به ویژه دشت لاله های واژگون، واگذاری امور به مردم، مرتعداران و نهادهای غیردولتی توانمند را از برنامه های این اداره کل عنوان کرد.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان چهارمحال وبختیاری همچنین بر حفظ محیط زیست و کاهش آسیب ها به منابع طبیعی از سوی گردشگران و بازدیدکنندگان از این جاذبه تاکید کرد.
لاله های واژگون در زبان محلی " اشک مریم"  نامیده می شود، و " بنواستکی " از رویشگاه های اصلی این گونه گیاهی است، این دشت در فاصله 15 کیلومتری شهر چلگرد مرکز شهرستان کوهرنگ واقع شده است.
مساحت دشت لاله شهرستان کوهرنگ پیش از این، حدود سه هزار و 800 کیلومتر بود که به دلیل آسیب های وارد شده به این دشت از منظر زیست محیطی این دشت به 750 هکتار محدود شده است.
مرکز شهرستان کوهرنگ در فاصله 85 کیلومتری شهرستان شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.