رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان از آغاز طرح نمونه ایی ارتقای فعالیت فیزیکی نوجوانان در کاشان خبر داد

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان ،  محمد حسین اعرابی در نشست آغاز اجرای این برنامه کشوری، با تاکید بر توجه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به اصلاح سبک زندگی گفت: کم تحرکی و کاهش فعالیت یکی از عوارض تغییر سبک زندگی در کشور است که سلامت نسل آینده را تهدید می کند.

دکتر اعرابی، به عوارض جسمانی و روحی روانی کم تحرکی اشاره و تصریح کرد: اختلالات متابولیک، مشکلات ساختاری - اسکلتی و بیماری های روحی -روانی از عوارض عدم فعالیت و کم تحرکی در جامعه است.

وی، ضمن اشاره به اجرای نمونه ای  این طرح در کاشان به عنوان اولین دانشگاه منتخب افزود: این طرح با همکاری یونیسف (ﺻﻨﺪوق ﮐﻮدﮐﺎنﺳﺎزﻣﺎنﻣﻠﻞﻣﺘﺤﺪ) و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور اجرا می شود و مخاطبان اصلی این شعار نوجوانان به عنوان تشکیل دهندگان جامعه آینده هستند.

رئیس دانشگاه، با اشاره به اینکه این دانشگاه در گذشته، اجرای نمونه ایی  چندین طرح را بر عهده داشته است که با موفقیت به مرحله اجرا درآورده، تصریح کرد: این امر نشان از همت و عزم جدی دست اندرکاران و مسئولین دانشگاه و همکاری بین بخشی و تعامل دستگاه های اجرایی مختلف است.

معاون بهداشتی دانشگاه، نیز در این مراسم اظهار داشت: طرح ارتقای فعالیت فیزیکی نوجوانان و جوانان در راستای برنامه ملی فعالیت بدنی مصوبه شورای عالی سلامت مورخ 25/3/92 اجرا می شود.

دکتر سیّد علیرضا مروجی، با اشاره به پژوهش انجام شده در خصوص کاهش فعالیت فیزیکی نوجوانان در کاشان افزود: این تحقیقات نشان داده 24 درصد دختران و 13 درصد پسران در ساعات ورزش رغبتی به فعالیت نداشته باشند.

دکتر مروجی، با بیان اینکه این تحقیقات حاکی از آن است که 46 درصد پسران و 57 درصد دختران نوجوان از نظر توده بدنی نرمال هستند، بیان کرد: عدم اطلاعات و آگاهی یکی از مهم ترین مشکلات در این خصوص است.

معاون بهداشتی دانشگاه، پایین بودن میزان مصرف میوه و سبزیجات در بین نوجوانان اشاره کرد و ادامه داد: برنامه ریزی و سیاست گذاری برای جوانان و نوجوانان به عنوان آینده‌سازان کشور یک امر جدی می باشد.

گفتنی است نشست هماهنگی آغاز این طرح با حضور کارشناسان وزارت بهداشت و مدیران دستگاه های مرتبط شهرستان کاشان در سالن شهدای ستاد مرکزی دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد و در پایان پیمان نامه این طرح به امضای مسئولین دستگاه های مرتبط با اجرای طرح رسید.


پایان پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.