مدیر عامل شرکت آب منطقه ‏ای تهران گفت: به دلیل وضعی که در منابع آبی کشور وجود دارد، چندین برابر دریاچه ارومیه آب از دست داده ‏ایم.

خسرو ارتقایی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: تمام مجاری آب ‏های سطحی از رودخانه جاجرود تا گدوک را مورد مطالعه قرار دادیم.

وی ادامه داد: آماری که امروز در تمام رودخانه‏ های کشور بررسی شده و به آن دست یافته ‏ایم، نشان می ‏دهد که 35 درصد روان ‏آب ‏ها کاهش پیدا کرده است.

ارتقایی تصریح کرد: این میزان بارندگی نسبت به همان اندازه‏ ای که در سال گذشته است، مورد سنجش و مقایسه قرار می‏ گیرد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‏ ای تهران افزود: اگر میزان بارندگی متوسط 320 میلی ‏متر در سال باشد، با سالی مقایسه می ‏شود که همان مقدار روان‏ آب وجود داشته و این آمار استحصال می‏ شود.

وی با اشاره به کاهش 35 درصدی روان ‏آب ‏ها در رودخانه‏ های کشور افزود: در مورد رودخانه حبله ‏رود در شهرستان فیروزکوه با جزئیات خوبی مطالعه کردیم.

ارتقایی با بیان اینکه تمام برداشت‏ها را اندازه‏ گیری کردیم، افزود: در ورودی بنه کوه که در ابتدای دشت گرمسار وجود دارد، حدود 30 درصد کاهش آب گزارش شد و از 240 میلیون لیتر آب ورودی به 170 میلیون لیتر رسیده ‏ایم.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‏ ای تهران با بیان اینکه مسئولان وزارت نیرو ادعا کردند که آب زیادی از این محدوده برداشت شده است، افزود: اگر کل مردم آن منطقه از آب استفاده می ‏کردند و اراضی را مورد بهره‏ برداری قرار می ‏دادند، معمولا میزان کم ‏تری برداشت اتفاق می ‏افتاد/ش.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.