زاهدان/ با حضور وزیر صنعت:

افتتاح بزرگ‌ترین سردخانه هامون در زاهدان

این سردخانه 7 هزار و 500 تنی با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به میزان 70 میلیارد ریال و اشتغال مستقیم 45 نفر افتتاح شد.‌

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران زاهدان .، محمدرضا نعمت‌زاده ‌در مراسم افتتاح این سردخانه افزود: این مجموعه بسیار عظیم بوده و باید طوری برنامه‌ریزی شود تا از کل ظرفیت‌های آن استفاده و به عنوان یک الگوی موفق سرمایه‌گذاری در کشور قلمداد شود.

وی تصریح کرد : صندوق توسعه ملی و وزارت صنعت، معدن و تجارت در طرح‌های سودمند، تسهیلات را تأمین می‌کنند تا سرمایه‌گذاران فعالیت‌های خود را توسعه داده و از طرفی هم مشکل بیکاری برطرف و سرمایه‌گذاری انجام شود زیرا این مهم به رشد و توسعه استان کمک خواهد کرد و منابع حاصله نیز به استان باز می‌گردد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: با احداث یک مجموعه تولیدی در منطقه می‌توان توسعه اجتماعی را به دنبال آورد و حرکت گسترده به سمت توسعه سیستان و بلوچستان با مشارکت بخش خصوصی و حمایت‌های دولتی محقق می‌شود.

نعمت‌زاده با اشاره به صنعت سیمان در استان گفت: طرح‌های توسعه‌ای باید توسط بخش خصوصی در استان پیشنهاد شود زیرا به یقین برای عمران و آبادانی منطقه و کشورهای همسایه نیز یک ضرورت است.

وی اضافه کرد: طرح‌های توسعه‌ای، حرکت به سمت و سوی سرمایه‌گذاری‌های کلان با سایر سرمایه‌گذاری‌ها در بخش‌های دیگر را شکل می‌دهد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: با توجه به اینکه تیم‌های مختلفی از جمله بانک صنعت و معدن در سفر حضور دارند این بانک آمادگی حمایت از سرمایه‌گذاری‌های جدید و تأمین سرمایه در گردش را دارد.

نعمت‌زاده خاطرنشان کرد: حرکت‌های بزرگی در چابهار در حال انجام است و صنایع پتروشیمی در حد و اندازه عسلویه که در آینده شاهد آن هستیم آغاز شده و 20 شرکت در منطقه تأسیس و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی نیز اعلام آمادگی کرده‌اند، این مجموعه با سرمایه‌گذاری بیش از 10 میلیارد دلار را در زمینه توسعه منطقه و کشور پیش‌بینی کرده‌ایم.

وی در باره توسعه معدنی استان گفت: سیستان و بلوچستان توانمندی‌های بسیار زیادی در زمینه معدن دارد و در کنار آن سازمان‌های توسعه‌ای وزارت صنعت، معدن و تجارت 45 هزار کیلومتر مربع از استان را برای اکتشافات جدید آغاز کرده که از طریق ایمیدرو در حال انجام است.

وزیر صنعت افزود: هم‌چنین حرکت دیگری آغاز شده که از شمال خراسان در نوار 20 کیلومتری مرزی تا سواحل عمان این کار نیز صورت پذیرد و حدود 15 هزار کیلومتر در مرز ساحلی این کار انجام شده است.

انتهای پیام/ س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.