بعد از آنکه انگلیس گزارشی سالانه خود را درباره وضع حقوق بشر در چین منتشر کرد پکن روز سه‌شنبه انگلیس را به دخالت در امور داخلی‌اش متهم کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویتر، یک هفته بعد از آنکه انگلیس گزارشی سالانه خود را درباره وضع حقوق بشر درچین  منتشر کرد که به موجب آن چین در زمره فهرست کشورهای نگران کننده از این نظر قرار گرفت، پکن روز سه شنبه انگلیس را به دخالت در امور داخلی اش متهم کرد. 

در گزارشی که انگلیس درباره وضع حقوق بشر در چین منتشر کرده بر افزایش محدودیت‌ها در زمینه آزادی بیان، آزادی برگزاری تجمع و نشست تاکید و تصریح شده است چین حق اقلیت‌ها در این کشور را رعایت نمی‌کند و ناآرامی‌های قومی در تبت و استان سین کیانگ را سرکوب کرده است. 

چین در اعتراض به این اقدام انگلیس، گفتگو های مربوط به حقوق بشر را که قرار بود با انگلیس از روز چهارشنبه همین هفته صورت گیرد لغو کرد. پکن و لندن درجریان سفر رسمی دیوید کامرون به چین توافق کردند گفتگوهای مربوط به تبادل اطلاعات در زمینه رعایت حقوق بشر را از سر بگیرند. 

سخنگوی وزارت امور خارجه چین در اظهارنظری در واکنش به این گزارش انگلیس اعلام کرد انگلیس این گزارش را با اظهارنظرهای ناسنجیده درباره نظام سیاسی چین ، با افترا بستن و با انتقاد بدون ارزیابی از اوضاع حقوق بشر درچین صورت نگارش کرده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار