عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: موفقیت در تجارت الکترونیکی بدون داشتن یک شناخت نسبت به تجارت و کسب و کار هرگز حاصل نمی‌شود.

ایرج ندیمی در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: اهداف عمده‌ای که در قانون تجارت الکترونیک داشتیم این بود که سامانه‌های مختلفی راه‌اندازی‌ شود تا بر اساس آن سنتی به صنعتی تبدیل شود. هزینه حاکم، سرعت عمل زیاد و بسیاری از پایش‌ها شکل بگیرد.
 
وی ادامه داد: در بعد عدم توسعه تجارت الکترونیک نمی‌تواند یک دلیل وجود داشته باشد بلکه دلایل مختلفی است که باعث می‌شود ما در رابطه با موضوع تجارت الکترونیک سرعت عمل داشته باشیم تا نظارت‌ها جامع‌تر و آنلاین‌تر شود.
 
این نماینده مجلس در پاسخ به این سوال که چه کار کنیم تجارت الکترونیک در بین‌ مردم، نهادینه شود، گفت: برای راه‌اندازی تجارت الکترونیک نمی‌توانیم الزاماتی را ایجاد کنیم چون بخش دولتی و خصوصی بر اساس منابع خودشان تعریف می‌کنند. در حقیقت قبل از مباحث الزامات باید فرهنگ ‌سازی بکنیم و بر اساس آن فرهنگ سازی، سازماندهی کار صورت بپذیرد.
 
وی در رابطه با مزایای تجارت الکترونیک گفت: هزینه به طور کلی مزایای استفاده از تجارت الکترونیک شامل هزینه زمان، از بین رفتن رابطه‌ها، افزایش قدرت خریداران و پیدایش مؤسسات اقتصادی است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار