وزیر تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی گفت: اولویت ما در ساماندهی کودکان کار بازگرداندن آن‌ها به محیط خانواده و حمایت و نظارت به آن‌ها است.

علی ربیعی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: در گذشته به دلیل نداشتن آمارهای مشخص از کودکان کار و خیابان،‌ دستگاه‌ها بنا به ضرورتی که خودشان تشخیص می‌دادند نسبت به ساماندهی این کودکان به صورت متفرقه اقدام می‌کردند.

وی افزود: شورای ساماندهی کودکان کار و خیابان که در جلسه هیأت دولت در سال 84 مصوب شده بود مکلف به هماهنگی دستگاه‌های مختلف و اخذ سیاست‌های اجرایی مناسب در این خصوص بود که متأسفانه اقدامات ناهماهنگ در این زمینه نه تنها از مشکل نکاست بلکه با حجم بیشتری از کودکان کار و خیابان طی سال‌های اخیر مواجه شدیم.

ربیعی در ادامه با اشاره به برگزاری نشست امروز شورای ساماندهی کودکان کار و خیابان تصریح کرد: در این شورا در گام اول اقدام به مطرح کردن مطالعات صورت گرفته کردیم چراکه دیگر زحمتی برای انجام مطالعات جدید در این خصوص وجود ندارد و درگام بعدی اقدام به ترسیم واقعیات کار کودک در شرایط اجتماعی و سوءاستفاده‌های گستره‌های خاص از این کودکان کردیم.

وی در ادامه تصریح کرد: ارایه خدمات بیمه‌ای، آموزشی و نگهداری و روان درمانی کودکانی که تحت فشارهای روانی بوده‌اند از جمله اقدامات حمایتی مورد نظر دولت است.

ربیعی در ادامه به دستگاه‌هایی که در این خصوص می‌توانند با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همکاری داشته باشند پرداخت و گفت: وزارت بهداشت، هلال احمر، نیروی انتظامی، بهزیستی، وزارت کشور، کمیته امداد و آموزش و پرورش از جمله دستگاهی هستند که هر کدام با تفکیک وظایفشان می‌توانند در این حوزه به طور موثر عمل کنند.

***انصراف از یارانه به نفع کودکان خیابانی

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه اظهار داشت: علاوه بر بخش‌های سلامت اشتغال، محیط زیست، حمل و نقل و امنیت غذایی که از منابع انصراف یارانه‌ها بهره‌مند خواهند شد افراد خیر می‌توانند با انصراف از دریافت یارانه به نفع آموزش و نگهداری کودکان کار و خیابان اقدام کنند.

وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: در این خصوص رسانه‌ها می‌توانند با گسترش فرهنگ اهدا فعالیت‌های شهر ثمری را انجام دهند به طوری که بسیاری از کودکان کار از امکان تحصیل و معشیتی قابل قبولی بهره‌مند شوند.

انتهای‌پیام/

برچسب ها: حمایت ، از ، کودکان ، کار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار