اكثر سرویس‌های بلک بری از OpenSSL استفاده نمی‌كنند در نتیجه نسبت به رخنه HeartBleed تاثیرناپذیر می‌باشند اما در صورتی كه مجرمان سایبری از طریق وای فای یا شبكه‌های حامل به سرویس‌های Secure Work Space و BBM دسترسی یابند.

به گزارش دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ به نقل از مرکز ماهر، شركت بلک بری قصد دارد مجموعه به روز رسانی‌هایی برای برطرف نمودن رخنه Heartbleed منتشر کند. Heartbleed یك رخنه امنیتی است كه این ماه توسط محققان امنیتی كشف شد. این رخنه در نرم افزار OpenSSL كه برای نگهداری امن داده‌ها در سرویس‌های مختلف استفاده می‌شود یافت شده است. با سوء استفاده از این رخنه هكرها می‌توانند با سروری ارتباط برقرار کنند و بدون هیچ اثری، حجم بالایی از اطلاعات را به سرقت ببرند.

تعدادی از شركت ها از جمله گوگل، فیس بوک، یوتیوب و یاهو این مشكل را اصلاح نمودند. با توجه به اظهارات Scott Totzke ، معاون شركت بلک بری، این شركت باید دو محصول محبوب پست الكترونیكی Secure Work Space و برنامه پیام رسانی خود را به روز رسانی کند.

Totzke گفت: اكثر سرویس‌های بلک بری از OpenSSL استفاده نمی‌كنند در نتیجه نسبت به رخنه HeartBleed تاثیرناپذیر می‌باشند اما در صورتی كه مجرمان سایبری از طریق وای فای یا شبكه‌های حامل به سرویس های Secure Work Space و BBM دسترسی یابند، این برنامه‌ها آسیب پذیر می باشند. Totzke ادامه داد كه استفاده از این برنامه‌ها تا زمان انتشار اصلاحیه‌ها بلامانع است.

همراه وبگردی ٢٠:٣٠ باشید




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.