میرشفیع با بیان اینکه ایمن‌سازی راه روستایی، روکش راه‌های تخریب شده قدیمی و تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام از اولویت‌های این سازمان برای سال 93 است گفت:102 هزار کیلومتر از راه‌های روستایی کشور آسفالت هستند.


 

وی با اشاره به اینکه در زمینه آسفالت راه‌های روستایی اولویت در روستاهای بالای 20 خانوار است، افزود: 50 هزار کیلومتر از راه‌های روستایی شوسه و خاکی هستند که از این مقدار 20 هزار کیلومتر راه روستایی شوسه و 30 هزار کیلومتر نیز خاکی هستند.

معاون راه روستایی وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه میزان راه آسفالت روستایی کردستان از میانگین کشوری پایین‌تر بوده و لازم است در این مهم بیشتر کار شود اضافه کرد:در این راستا تلاش خواهیم کرد تا میزان راه آسفالت روستایی کردستان نیز از میانگین کشوری بالاتر رفته و در تحقق اولویت‌ها پیشرو باشیم.

میرشفیع با اشاره به ضرورت استفاده از بخش‌های خصوصی و صدور طرح فنی مهندسی گفت: با توجه به وجود ظرفیت‌های مختلف در کردستان استفاده از بخش‌های خصوصی کمک شایانی به توسعه بیش از پیش استان در زمینه‌های مختلف خواهد کرد.

وی با بیان اینکه باوجود تورم موجود در کشور، اگر نتوانیم از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کنیم کارها آن چنان که باید و شاید به خوبی پیش نمی‌رود،افزود: استفاده از ظرفیت‌های موجود امکان توسعه بیش از پیش را برای کردستان مهیا می‌کند و با ایجاد ظرفیت‌های قانونی در سال جاری منابع مالی مناسبی برای امسال پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/س
برچسب ها: راه ، اسفالت ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.