یک منبع فرماندهی در اتاق عملیات مشترک ارتش سوریه و حزب الله گفت: بازپس گرفتن منطقه قلمون از تروریستها در ریف دمشق، بازتابی مثبت بر اوضاع امنیتی و سیاسی لبنان خواهد گذاشت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه الرای چاپ کویت، یک منبع فرماندهی در اتاق عملیات مشترک ارتش سوریه و حزب الله گفت بازپس گرفتن منطقه قلمون  از تروریستها در ریف دمشق و جدا کردن آن از خط کمک رسانی اصلی مخالفان به سمت منطقه دمشق، غوطه آن و منطقه حمص، بازتابی مثبت بر اوضاع امنیتی و سیاسی لبنان خواهد گذاشت.

این منبع افزود: پیشرفت نظامی در سوریه، مانع از آن شد که خودروهای بمبگذاری شده از این کشور به لبنان فرستاده شوند، اما این مسئله به معنای توقف عملیات تروریستی داخل خاک لبنان نیست زیرا این تروریست‌ها در فضایی هستند که همچنان افکار  تکفیری القاعده را قبول دارند.  با وجود این شناسایی افرادی از این دست در داخل لبنان آسان تر از کسانی است که از مرزها وارد کشور می‌شوند. 

این منبع درباره اوضاع داخلی لبنان گفت: با نشستن طرف‌های سیاسی لبنان بر سر میز مذاکره، اوضاع این کشور، امروز بهتر از گذشته است و پیش بینی می‌شود  اوضاع به سمت بهبود روزافزون روابط و کمتر شدن اختلاف‌های داخلی پیش برود. 
وی درباره طرح امنیتی گفت: طرح امنیتی که در حال اجراست، به نفع ثبات لبنان است و برای این کشور پیامدهای مثبت دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار