معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای زنجان ،از کاهش سطح آب‌ سفره‌های زیر زمینی در دشت های زنجان خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ؛ معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای زنجان،با اشاره به اینکه استفاده از آب‌ منابع زیرزمینی در این استان نیاز به فرهنگ سازی دارد٬ گفت: سطح آب‌ سفره‌های زیر زمینی در دشتهای ممنوعه استان زنجان رو به کاهش است.

گرانمایه افزود :ا فت آب‌های زیر زمینی در شهرستان خرمدره ۲۴.۴ متر و در شهرستان قیدار ۱۰ متر و شهرستان زنجان به ۱۱ متر در طی 22 سال گذشته رسیده است.

وی این میزان افت آبهای زیرزمینی را در منطقه گل تپه و زرین آباد ۷.۴۸ متر عنوان کرد و ادامه داد :سطح این منابع در منطقه حلب و سجاس ۷.۳۰ متر رسیده است.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای زنجان با اشاره به اینکه در توجه به منابع آبی باید فرهنگ سازی شود٬ عنوان کرد: مردم باید به برداشت بی‌رویه از منابع آب‌های زیر زمینی توجه بیشتری داشته باشند.

گرانمایه تصریح کرد : شرکت آب منطقه‌ای زنجان برای فرهنگ سازی در خصوص استفاده بهینه از منابع آب‌های زیر زمینی برای عموم مردم برنامه‌هایی را تدوین نموده و در صدد است آنها را عملیاتی نماید.

وی با اشاره به  افزایش ۹ درصدی بارندگی نسبت به مدت مشابه سال گذشته در زنجان خاطر نشان کرد: این میزان افزایش نسبت به بارندگی مشابه دوره‌های آماری دراز مدت در استان زنجان افزایش هفت درصدی را نشان می‌دهد./س

برچسب ها: آب ، دشت ، کاهش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.