دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: اینکه زنان کارگر به بهانه مرخصی زایمان اخراج شدند نهایت کم لطفی و ظلم به این قشر است.

محمداسماعیل سعیدی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با بیان این مطلب گفت: متاسفانه اینکه در برخی موارد که گاهاً آمارهای بالایی را نیز به خود اختصاص می‌دهد زنان کارگر ما پس از مرخصی زایمان در مشاغل خود پذیرفته نمی‌شوند و به نوعی اخراج می‌شوند نهایت کم لطفی و ظلم در حق این قشر است.

دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اغلب این قشر دارای  مشکلات اقتصادی هستند  و این موضوع امری ناحق است و نباید به بهانه مرخصی زایمان اخراج شوند.

وی افزود: در این خصوص دستگاه‌های نظارتی به ویژه در سازمان تعاون، کار و رفاه اجتماعی کمیته‌ای ویژه برای پیگیری این موارد در نظر گرفته شده که می‌بایست این موضوع را با سیاست جدی دنبال کنند و نباید زنان کارگر به بهانه مرخصی زایمان اخراج شوند.

سعیدی خاطرنشان کرد: این موضوع اگر به صورت مستند به مجلس ارائه شود و مشخص شود که این مسئله در حال اپیدمی شدن است مجلس می‌تواند از طریق دستگاه‌های نظارتی و کمیسیون اصل 90 این مسئله را پیگیری کند.

انتهای‌پیام/
برچسب ها: بارداری ، مشکل ، بزرگ ، زنان ، کارگر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار