استان سمنان به دليل موقعيت ويژه و قرار گرفتن در مسير جاده ابريشم و استقبال مسافران از اين مسير، همواره موقعيت استراتژيك خوبي براي تجارت و بازرگاني داشته است.

 به گزارش باشگاه خبرنگاران سمنان ،معاون صنايع دستي اداره كل ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان سمنان گفت: در ايام نوروز امسال صنايع دستي استان بيش از يك ميليارد و 500 ميليون ريال فروش رفت.
جعفر صفاخواه با اشاره به برپايي بيش از 65 غرفه صنايع دستي در تمامي شهرهاي استان سمنان در ايام نوروز، گفت: صنايع دستي استان در اين ايام يك ميليارد و 570 ميليون ريال فروش رفت.
وي با بيان اينكه در غرفه‌هاي صنايع دستي استان سمنان، محصولات توليدي با 10 تا 15 درصد تخفيف به مسافران ارائه شدند، افزود: امسال سعي شد، صنايع دستي عرضه شده از نظر ابعاد و جنس به گونه اي باشد كه مسافران بتوانند به عنوان سوغات و ره آورد سفر از آن استفاده كنند.
صفاخواه گفت: صنايع دستي عرضه شده در اين بازارچه ها شامل سفال و سراميك، بافته‌هاي داري، دست‌بافته هاي سنتي، تراش ظروف سنگي، نمد، زيورآلات سنتي، معرق، مشبك، سراجي سنتي، دست بافته‌هاي عشايري، قلمكار و ... است.
معاون صنايع دستي اداره كل ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان سمنان گفت: استان سمنان به دليل موقعيت ويژه و قرار گرفتن در مسير جاده ابريشم و استقبال مسافران از اين مسير، همواره موقعيت استراتژيك خوبي براي تجارت و بازرگاني داشته است./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.