معاون فنی منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه تعداد گونه های گیاهی شناسایی شده در استان کرمانشاه را 140 گونه دانست و گفت: از این تعداد حدود 10 تا 12 گونه بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

مراد شیخ ویسی با اشاره به اینکه برداشت گیاهان خودرو در فصل بهار افزایش می یابد، گفت: برداشت بی رویه گیاهان بهاری در رویشگاه های طبیعی آن ها زمینه های از بین رفتن این گونه های گیاهی را بوجود آورده است و در همین راستا تلاش شده تا از طریق کشت این گیاهان خودروی بهاری از نابودی آن ها جلوگیری به عمل آید.

وی با اشاره به اینکه در چند سال اخیر بذر گیاهان خودروی بهاری جهت کشت این گیاهان در اختیار زارعان قرار گرفته افزود: در حال حاضر سالانه حدود 300 هکتار موسیر، آویشن، کنگر و ... در استان کرمانشاه کشت می شود.

شیخ ویسی رویشگاه ها را در فهرست ذخایر ژنتیکی قرار داد گفت: بهره برداری بی رویه از این رویشگاه ها زمینهنابودی و انقراض گونه‌های مختلف گیاهی را بوجود می‌آورد.

معاون فنی منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه با بیان اینکه ورود زودهنگام به مراتع ییلاقی این ذخایر طبیعی را متحمل خسارت های زیادی می کند، گفت: تعلیف دام در مراتعی که به گل نرسیده اند به هیچ عنوان توصیه نمی شود، چراکه این اقدام به دلیل عدم تولید بذر تا هنگام گل دهی امکان زادآوری طبیعی گونه های گیاهی را از بین می برد./ز

برچسب ها: کرمانشاه ، گونه ، گیاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.