مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، گفت: فرهنگ اساس توسعه جامعه است و ثمره یک اقتصاد بی فرهنگ، افزایش روزافزون فساد در جامعه است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

ابراهیم رحیمی زنگنه گفت: فرهنگ اساس توسعه جوامع و اقتصاد عاملی برای جهش جامعه به سمت توسعه پایدار است.

رحیمی زنگنه افزود: ترجیح دادن منابع ملی بر منافع شخصی یکی از عناصر فرهنگ است و ملت ایران این مهم را در جریان انقلاب 57 و دوران دفاع مقدس اثبات کرد.

وی با بیان اینکه در دوران هشت سال جنگ تحمیلی نیز ارزش های بزرگی در ایران آشکار شد گفت:اما پس از اتمام جنگ و هنگامی که کشور به سمت اقتصادی شدن حرکت کرد و آنچنان که باید به مقوله فرهنگ توجه نکرد، مشکلات روز به روز در کشور بیشتر شد.

رحیمی زنگنه با تاکید بر لزوم تقویت عناصر و افراد فرهنگی در کشور گفت: هدف از هر اقدام فرهنگی، تحول و تعالی انسان و به تبع آن جامعه است.

وی در ادامه به نامگذاری امسال مقام معظم رهبری با عنوان اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی اشاره کرد و اظهار کرد: نامگذاری امسال رهبری این امید را در دل ها زنده کرد که شخص اول مملکت به مقوله فرهنگ توجه ویژه ای دارند.

وی افزود: در نامگذاری امسال، منظور از عزم ملی تلاش همه جانبه مردم و منظور از مدیریت جهادی تلاش بدون وقفه مسوولان در ارتقای دو مقوله فرهنگ و اقتصاد در جامعه است.

رحیمی زنگنه گفت: همه باید برای تحقق نامگذاری سال تلاش کنند./ز

برچسب ها: کرمانشاه ، توسعه ، جامعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.