زیردریایی فرستاده شده برای جستجوی لاشه هواپیمای ناپدید شده پس از 6 ساعت کار خود را متوقف کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از " روسیا الیوم" مقامات استرالیایی اعلام نمودند زیر دریای فرستاده شده به اعماق اقیانوس هند برای پیدا نمودن لاشه هواپیمای بوئینگ 777 ناپدید شده خطوط هوایی مالزی ، امروز پس از فقط  6 ساعت از شروع به کار خود ، پس از آنکه معلوم گردید منطقه مورد جستجو عمیقتر از آنی هست که که انتظار می‌رفت ، کار خود را پایان داد و به سطح آب بازگشت.

"مرکز مشترک هماهنگی سازمان‌ها"که موظف به مدیریت عملیات جستجو هواپیمای ناپدید شده می‌باشد گفت : پس از 6 ساعت از شروع عملیات ، زیر دریایی بلوفین- 21 به نهایت عمقی که می‌توانست برود (4500 متر) رسید و به سطح آب بازگشت.

این مرکز در بیانیه خود همچنین گفته : اطلاعاتی که در طی این شش ساعت جمع آوری شده است ، درحال بازآوری و تحلیل می‌باشد.

شایان ذکر است که قرار بود کار این زیردریایی 18 ساعت به طول انجامد .

این مرکزهمچنین اعلام کرده : این زیردریایی اگر شرایط جوی اجازه بدهد امروز برای بار دوم نیز برای عملیات جستجو به آب انداخته می‌شود. 

کاپیتان "مارک ماتیوزگ کاپیتان نیروی دریایی آمریکا اعلام کرده است : این زیر دریایی به عمق 4500 متری رفت و پس از آن به دلیل آنکه این زیردریایی برای مناطقی که عمقشان بیش از 4500 متر نباشد برنامه ریزی شده ، به سطح آب بازگشت.

زیر دریایی "بلوفین 21 " در قالب یک اژدر به طول 4.93 متر می‌باشد که مجهز به دستگاه رادار زیر آبی (سونار ) می‌باشد.(سونار راداری است که در زیر آب استفاده می‌گردد و بجای امواج راداری با انتشار امواج صوتی قادر به شناسایی دیگر ناوها و کشتی‌هاست). وزن این زیر دریایی 750 کیلوگرم می‌باشد و قادر است تا به مدت 20 ساعت در زیر آب بماند .

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار