با برگزاری تظاهرات؛

معترضان اوکراينی خواستار برکناری وزير کشور شدند

تظاهرکنندگان درمقابل ساختمان پارلمان اوکراین خواستار استعفای وزیر کشور و رئیس دستگاه اطلاعاتی این کشور شدند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ تظاهرکنندگان درمقابل ساختمان پارلمان اوکراین خواستار استعفای وزیر کشور و رئیس دستگاه اطلاعاتی این کشور شدند.

 تظاهرکنندگان خشمگین عصر دوشنبه مقابل پارلمان اوکراین در کی یف تجمع کردند و خواستار برکناری وزیر کشور و رئیس دستگاه اطلاعاتی کشور شدند. علت این درخواست ناکامی این مسئولان در اجرای عملیات «ضد تروریستی» علیه جدایی طلبان طرفدار روسیه است که در استان شرقی این کشور مستقر هستند.

این معترضان که حدود صد نفر بودند، در حالی که شعارهای «زنده باد اوکراین» را سر می دادند، در مقابل پله های پارلمان تجمع کردند و "آرسن آواکف" و "والنتین نالیوایچنکو" را به نداشتن اقدام کافی برای متوقف کردن جدایی طلبان طرفدار روسیه از تسخیر ساختمان های دولتی متهم کردند. آنها می گویند این مقامات پس از آنکه شورشیان دستور تسلیم شدن و زمین گذاشتن اسلحه هایشان را نادیده گرفتند، هیچ اقدام قاطعی علیه آنها نداشته اند.

یکی از معترضان گفت:«ما آماده ایم فردا (در طول جلسه پارلمان) به اینجا بیاییم تا به آواکف (وزیر کشور) و نالیوایچنکو(رئیس دستگاه اطلاعات) نشان دهیم که ما از اینکه آنها قاطعانه با جدایی طلبان برخورد نمی کنند و از انفعال پلیس، ناراضی هستیم». 

در همین حال" اولکساندر تورچینف" رئیس جمهور موقت اوکراین اعلام کرد مقابله با شورشیان همچنان ادامه خواهد یافت. اما در اقدامی که از ناهماهنگی های پشت صحنه در کی یف حکایت داشت، او مقام مسئول در این عملیات را برکنار کرد.

بحران اوکراین و اقدام ماه گذشته روسیه در ضمیمه کردن کریمه به خاک خود، موجب بزرگترین تقابل بین مسکو و غرب از زمان جنگ سرد تا کنون شده است.

"باراک اوباما " رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه تلفنی با ولادیمیر پوتین همتای روسی خود صحبت و از عملکرد این کشور انتقاد کرد. اوباما گفت اقدامات مسکو در اوکراین به راه حلی دیپلماتیک در این کشور کمک نمی کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار