مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهشهر گفت:با هدف تغییر الگوی کشت درمناطق کوهستانی و میانبند،10 هکتار از زمین‌های شیبدار این مناطق به کاشت درختان سیاه ریشه اختصاص یافت .

قنبری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری افزود:درختان این باغ ها سیب، گوجه سبز،آلو،فندق،گلابی،آلبالو و گیلاس است .

وی تصريح کرد:تاکنون 3هزار و 550 اصله نهال بین متقاضیان توزیع شد و انتظار میرود باتوجه به زمینه بسیار مناسب این منطقه درتولید میوه های درختان سیاه ریشه،در آینده شاهد افزایش این باغات در مناطق کوهستانی بهشهر باشیم .

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهشهر گفت:کاشت درختان سیاه ریشه و مثمر،یکی از جایگزین های مناسب و سود ده به جای کشت های سنتی است.

قنبري افزود:زمین های شیب دار بخش یانسر و مناطق هزار جریب بهشهر،زمینه مناسبی برای باغبانی دارد و تاکنون هزارهکتار از زمین های این مناطق پس از انجام مطالعه،به کشت درختان سیاه ریشه اختصاص یافت.

وي تصريح كرد:در منطقه هزارجریب، 58 گونه گیاهی و دارویی شناسایی شده که اگر کاشت این گونه ها هدفمند و با برنامه باشد،تحولی بی نظیر در اقتصاد بخش هزارجریب بهشهر رخ خواهد داد.

بگفته مدیر جهاد کشاورزی بهشهر گل گاوزبان،یکی از این گونه‌های گیاهی و دارویی استکه در سالهای اخیر توجه فراوانی به کشت آن در این منطقه شده و درآمد زیادی را نیز نصیب کشت کاران کرده است.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: بهشهر ، سیاه ریشه ، زمین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.