110 هزار میلیارد ریال اعتبار برای خرید تضمینی گندم در کشور تامین شد .

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در فارس از آمادگی مراکز خرید گندم وابسته با سازمان تعاون روستایی در سراسر کشور خبرداد و گفت: 800 مرکز خرید برای این منظور در نظر گرفته شده است .

حسین صفایی با بیان اینکه برداشت گندم از مناطق جنوبی کشور آغاز شده است افزود : تلاش ما بر این است که گندم خریداری شده از کشاورزان در انبارهای روباز که احتمال بارندگی و خسارت وجود دارد نگهداری نشود و سریعا به استان هایی که ظرفیت ذخیره سازی وجود دارد انتقال یابد.

وی بیان کرد: برای گندم تولیدی کشاورزان در سال 93 دولت شهریور پارسال قیمت خرید تضمینی را اعلام نمود که برای خرید هر کیلو گندم معمولی 1050تومان و برای گندم های دروم هم 1080تومان قیمت تعیین شده است.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران با بیان این که امسال سازمان تعاون روستایی، متولی خرید گندم کشور است ادامه داد: به دلیل اجرای قانون تمرکز وظایف بخش کشاورزی در وزارت جهاد کشاورزی این مسوولیت به جهاد کشاورزی منتقل شده است و وزارت جهاد کشاورزی هم با همکاری شرکتهای غله و بازرگانی دولتی ایران گندم مازاد بر نیاز کشاورزان سراسر کشور را خریداری خواهد کرد.

صفایی گفت : امکان حمل و نقل گندم از مراکز خرید به سیلوها امکانپذیر شده و امکان تامین پرداخت وجه قیمت گندم هم به کشاورزان توسط بانک سپه که سامانه خرید گندم در آنجا مستقر است آماده شده است./س

 

برچسب ها: اعتبار ، خرید ، تضمینی ، گندم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.