رئیس هیات مدیره و مدیرعامل، شرکت مادر تخصصی کشور در حاشیه همایش توسعه فعالیت های زنان روستایی و عشایری در شیراز گفت: از تعداد صندوق حمایت در کشور ، 32 صندوق استانی، 36 صندوق در شهرستان های کشور و 6 صندوق ملی تخصصی ، در کشور تشکیل شد.

 
 
 
 

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛

رضوی ادامه داد : همچنین 10 مورد از صندوق‌های حمایت از توسعه بخش کشاورزی کشور مربوط به فعالیت های بخش زنان روستایی و عشایری است .

وی با اشاره به اینکه سرمایه صندوق های زنان در کشور بسیار اندک است افزود: باید تلاش کنیم نقش صندوق خرد زنان در جایگاه واقعی قرار گیرد .

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل، شرکت مادر تخصصی کشور نقش و وظایف اقتصادی زنان روستائی به عنوان یکى از ارکان اقتصادى در ایجاد اشتغال و بهره‏مندى را بسیار حائز اهمیت برشمرد و گفت : استفاده از قابلیت‏ها و توانایى‏ها و تجربیات و مهارت‏هاى نیروى انسانى روستائیان از جمله زنان روستایى و با استفاده از تجمع سرمایه‏هاى اندک خود آنها و نیز حمایت تکمیلى در قالب طرح‏هاى اعتبارى دولت به آنها ، می تواند در توسعه اقتصادی نقش موثری داشته باشد.

رضوی یکی از مباحث مهم در بحث توسعه و به خصوص توسعه پایدار را، بهره‌گیری مناسب و بهینه از توانایی‌ها و استعدادهای زنان روستایی در جامعه روستایی دانست و افزود : بخش کشاوری فارس ، نقش موثر و کلیدی و وظیفه مهمی در کشور و همچنین سهم عمده ای از تولیدات کشور و اقتصاد کشاورزی کشور را به عهده دارد که در این راستا باید به نقش زنان روستائی بیش از پیش توجه شود.

وی ادامه داد: صندوق های اعتبار خرد زنان روستایی که بیش از 10 سال از تأسیس آنها می گذرد نمونه ای از صندوق ها هستند که می توانند به پایداری فعالیت ها منجر شوند./

انتهای پیام/س

برچسب ها: طرح ، کشاورزی ، صندوق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.