در جلسه امروز شورای شهر رئیس شورای اسلامی شهر تهران پیشنهاد انتشار نام 5 هزار خبرنگاری که آرم طرح ترافیک گرفته‌اند را به معاون حمل و نقل و ترافیک داد تا ابهامات در این خصوص برطرف شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران در ادامه پنجاه و هفتمین جلسه علنی از چهارمین دوره جلسه شورای اسلامی شهر تهران سید جعفر تشکری هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران پس از شنیدن سوالات اعضای شورا در خصوص نحوه توزیع آرم‌های طرح ترافیک گفت: صدهزار عدد آرم طرح ترافیک ظرفیت معاونت حمل و نقل و ترافیک که برای تردد ضروری در محدوده‌های طرح ترافیک برای برخی اقشار نظیر پزشکان، معلولان، خبرنگاران و وزارت خانه ها و ارگان‌های مختلف داده می‌شود.
 
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ادامه داد: این در حالی است که 80 هزار تاکسی و 80 هزار آژانس در تهران برآورد شده و نیز میانگین 40 هزار مسافربر شخصی در تهران با 200 هزار تاکسی، آژانس و مسافربر ظرفیتی 10 برابر استاندار جهانی دارد و ما باید اتوبوس‌ها و مترو را برای مردم فراهم کنیم و نه اینکه تعداد آرم های طرح ترافیک را افزایش دهیم.
 
وی افزود: امسال برخی ظرفیت های آرم های طرح ترافیک به صورت روزانه نیز پیش بینی شده برای افرادی که در هفته یا ماه یک یا چند روز می خواهند در این محدوده ها تردد کنند اما این موضوع به شرطی اجرا خواهد شد که آن روز هوا آلوده نباشد بالاتر از سقف نیز قرار نگرفته باشد.
 
تشکری هاشمی بیان داشت: هیچ روزنامه، هفته نامه و سایت و رسانه‌ای وجود ندارد که برای آنان سهمیه در نظر گرفته نشده باشد و من با اطمینان می‌گویم روزی باید برسد که 93 درصد سطح قابل تردد تهران را تحت پوشش ناوگان حمل و نقل عمومی قرار دهیم و لایحه محدوده پارک ترافیک نیز به زودی به شورای شهر تقدیم خواهد شد.
 
 هاشمی تشکری خاطرنشان کرد: ما مشکلی برای عنوان کردن کسانی که به عنوان خبرنگار در روزنامه‌ها سایت‌ها و خبرگزاری ها و دیگر رسانه‌ها دریافت کرده اند نداریم اما حتی وزارت ارشاد و هیچ یک از دستگاه‌های دیگر نیز نمی‌توانند لیست دقیقی از خبرنگاران ارائه دهند اما با این حال ما می توانیم نام کسانی که به عنوان خبرنگار از ما طرح ترافیک گرفته‌اند به رئیس شورا تقدیم کنیم.


*100 هزار رم طرح ترافیک صادر شده است

در پنجاه و هفتمین جلسه علنی از چهارمین دوره جلسه شورای اسلامی شهر تهران سید جعفر تشکری هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران به ارائه گزارش خصوص نحوه صدور آرم طرح ترافیک پرداخت.

تشکری هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: سابقه توزیع آرم طرح ترافیک به دوره‌ای برمی‌گردد که شورای انقلاب این تصمیم را گرفته و براساس آن محدوده‌‍‌ای به عنوان محدوده طرح ترافیک در نظر گرفته شده که به گروه های خاص اجتماعی که ضرورت تردد دارند اجازه تردد داده می‌شود.
 
وی ادامه داد: در این چند سال یک بالانس بین تقاضانامه همه دستگاه‌ها در این خصوص داشته ایم که سعی کرده ایم با توجه به حساسیت ها و ضرورت‌های موجود به تعدادی از کارکنان دستگاه ها تعلق بگیرد و اکنون پس از 20 سال تجربه سهمیه بگیران ما به دو گروه کلی تقسیم می شوند.
 
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تصریح کرد: گروه اول کسانی هستند که در وزارت خانه ها و ارگان ها شامل سهمیه بگیران می شوند و گروه دوم شهروندان و شرکت های خصوصی که از طریق ثبت نام در سایت و در گذشته با مراجعه حضوری این آرم ها را دریافت می‌کردند.
 
وی افزود: ما سعی داریم برای سهمیه بگیران حداقل تداخل را داشته باشیم و در مورد شهروندان عادی مجموعه ای از اطلاعات را می گیریم که این اطلاعات امتیازبندی شده و براساس این امتیازات با توجه به محل سکونت، نوع شغل، محل شغل، میزان وضعیت سلامتی افراد و ضرورت استفاده از خودرو به بالاترین امتیازها این آرم ها تعلق می گیرد.
 
تشکری هاشمی در ادامه گفت: در مورد رسانه‌ها در گذشته خبرنگاران با ارائه کارت خبرنگاری می‌توانستند در محدوده های طرح ترافیک تردد کنند که متاسفانه آمار کارت های جعلی به چندین هزار تعداد رسیده بود و  به همین دلیل به سیستم های مکانیزه تبدیل شد اما مشکلی که ما در سال های اخیر داریم این است که متاسفانه تعدادی کمی از رسانه ها این آرم ها را در اختیار خبرنگاران قرار نداده و این گلایه ها به وجود می‌آید.
 
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در ادامه بیان داشت: آمارها نشان می دهد تعداد خبرنگاران در تهران شاید به دو هزار نفر نرسد اما دو برابر این تعداد تاکنون آرم طرح ترافیک صادر شده اما بازهم شاهد آن هستیم که تعدادی از خبرنگاران این آرم ها را دریافت نکرده‌اند.
 
تشکری هاشمی خاطرنشان کرد: ما 4 میلیون خودرو در تهران داریم و تنها 100 هزار آرم طرح ترافیک که تعداد محدودی از این تعداد نیز 9 هزار آرم برای آژانس های تهران، دو هزار برای آژانس های حومه تهران حدود 10 هزار عدد برای جانبازان و معلولان و خانواده شهدا، 5 هزار عدد برای خبرنگاران و حدود 30 هزار عدد برای وزارت خانه ها در نظر گرفته شده اما با این حال برای سال آینده طرحی را برای شورا داریم که اینگونه مداخلات را اصلاح کنیم.


*شورا زمان افزایش نرخ کرایه ناوگان حمل و نقل عمومی را مشخص خواهد کرد

پنجاه و هفتمین جلسه علنی از چهارمین دوره جلسه شورای اسلامی شهر تهران دقایقی پیش با حضور 25 نفر از اعضا آغاز شد.
 
براساس این گزارش در جلسه امروز شورای شهر سید جعفر تشکری هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در جلسه حضور داشته و به ارائه گزارش در مورد نحوه صدور آرم طرح ترافیک خواهد پرداخت.
 
همچنین در جلسه امروز شورای شهر رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل در خصوص زمان اجرایی شدن مصوبه شورای اسلامی شهر تهران در مورد افزایش نرخ کرایه ناوگان حمل و نقل عمومی شهر تهران گزارش خواهد داد و نیز لایحه طرح جامع آب خام شهر تهران بررسی می شود.
 
از دیگر برنامه های در دستور کار امروز شورای شهر بررسی طرح بروزرسانی تجهیزات و امکانات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی و ارتقا سطح آموزش در این سازمان و نیز بررسی لایحه نحوه توسعه و گسترش عملکرد مراکز معاینه فنی و بهبود وضعیت هوای شهر تهران و بررسی طرح الزام شهرداری تهران به تهیه طرح جامع ساماندهی مساجد در کلان شهر تهران به ویژه مساجد محلی خواهد بود.

انتهای پیام/
برچسب ها: شورا ، کرایه ، حمل و نقل ، ناوگان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.