دکتر محمد نصیری در سال ۱۲۸۵ شمسی در اصفهان متولد شد، تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در همین شهر به پایان برد و در کنار آن به تحصیل و تکمیل زبان و ادبیات عرب و فقه و اصول پرداخت.

     
به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، دکتر محمد نصیری در سال ۱۲۸۵ شمسی در اصفهان متولد شد، تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در همین شهر به پایان برد و در کنار آن به تحصیل و تکمیل زبان و ادبیات عرب و فقه و اصول پرداخت.

در سال ۱۳۰۶ شمسی به تهران آمد و پس از اخذ درجه لیسانس از دانشکده حقوق تهران در سال ۱۳۰۹، جزو نخستین دسته‌های دانشجویان اعزامی دولت برای تکمیل تحصیلات به فرانسه رفت.

وی پس از ورود به دانشکده حقوقِ شهر اکس آن پروانس و اخذ مجدد درجه لیسانس حقوق از دانشگاه مذکور با رتبه ممتاز و مدال علمی لوره آ در حقوق بین الملل خصوصی، برای تکمیل تحصیلات عالیه وارد دانشکده حقوق پاریس شد و با دریافت دو دیپلم دکترا در حقوق خصوصی و اقتصاد، در سال ۱۳۱۶ شمسی(۱۹۳۷ میلادی) موفق به اخذ درجه دکترای دولتی از دانشگاه پاریس با رتبه بسیار خوب شد و به کشور بازگشت و تصدی مشاغل قضایی را در دادگستری ایران از همان سال(۱۳۱۶) آغاز کرد.

در سال ۱۳۲۲ با سمت ریاست اداره کل تصفیه املاکِ واگذاری به وزارت دارایی منتقل شد و در سال ۱۳۲۵ به مدیریت کل وزارت دارایی منصوب شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار