سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: تمام برنامه‌ریزی‌های کلان باید برای حل مشکلات دو دهک پایین جامعه انجام شود.

به گزارش  گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران،  حسین انواری در دیدار با معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه این نهاد مردمی با انجام مشاوره‌های مورد نیاز جوانان و خانواده‌های تحت حمایت با رویکرد دینی باعث موفقیت بسیاری از آنها شده است، تصریح کرد: مشاوره صحیح و کارشناسی شده منجر به افزایش اعتماد به نفس و حضور جدی جوانان در عرصه های مختلف اجتماعی می‌شود.

وی گفت: با انجام مشاوره‌های ساده توسط کارشناسان مذهبی می‌توان بسیاری از خلاء‌های روحی و عاطفی جوانان را برطرف نمود و در ابتدای این امر نیاز به انجام مشاوره های تخصصی نیست.

سرپرست کمیته امداد تصریح کرد: مشاوره‌های مورد نیاز جوانان باید به طور همزمان با سایر اعضای خانواده صورت پذیرد تا از تضاد فکری و فرهنگی در میان خانواده جلوگیری بعمل آید‌، همچنین استفاده از بزرگان فامیل و تقویت فریضه صله رحم موجب اتحاد، انسجام و پیشگیری از بسیاری معضلات و نابسامانیهای اجتماعی خانوارها می‌شود.

انواری خاطرنشان کرد: گسترش فرهنگ اسلامی امر به معروف و نهی از منکر در میان اعضای خانواده بویژه جوانان‌، مانع بروز و ظهور بسیاری از ناهنجاریها می‌شود و همه دستگاههای مرتبط با جوانان و کانون مقدس خانواده وظیفه دارند در جهت پیشگیری از فقر اقتصادی و فرهنگی تاثیرگذارترین و مهمترین رکن جامعه تلاش نمایند.

وی گفت: کمیته امداد با اجرای طرح مراکز نیکوکاری محله با محوریت مساجد در یک هزار مسجد در سطح کشور ، اقدامات موثری در جهت بهبود، ثبات‌، تحکیم و صیانت از خانواده‌ها انجام داده و آمادگی دارد با اجرای این طرح در سطح کشور بسیاری از معضلات و مشکلات خانواده‌های نیازمند را برطرف نماید.

عضو شورای مرکزی امداد امام‌خمینی‌(ره) افزود:از جمله موانع انجام امر مهم ازدواج، نبود شیوه‌های صحیح همسریابی و اشتغال پایدار است که فرا روی جوانان به عنوان قشر عظیم و تاثیر گذار جامعه قرار دارد و باید این روند با تدابیر اتخاذ شده توسط مسئولین و مردم تسهیل شود.

انواری تاکید کرد: تمام برنامه‌ریزی‌های کلان و راهبردی کشور باید با توجه به حل مشکلات دو دهک پایین جامعه و برطرف کردن نیازهای آنان صورت پذیرد تا شاهد اصلاح و موفقیت روند رو به رشد و تعالی در جامعه اسلامی باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار