واشنگتن در حالی مسکو را به تحریم مالی و تجاری تهدید کرده است که روسیه در اوج روابط اقتصادی تنگاتنگ با چین ، ابرقدرت اقتصادی دنیا قرار دارد .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری مالزی میل آنلاین ؛‌ بدنبال  تشدید تنش ها میان روسیه و آمریکا بر سر بحران اوکراین اوباما ، پوتین را تهدید کرده است که چنانچه از اوکراین خارج نشود تحریم های اقتصادی از سوی غرب علیه مسکو اعمال خواهد شد . این در حالی است که رییس جمهوری روسیه روابط تنگاتنگ اقتصادی خود را با چین ،‌ ابرقدرت اقتصادی دنیا تقویت کرده است . 

بر همین اساس ،  گازپروم بزرگترین غول نفتی دنیا و اصلی ترین تامین کننده گاز طبیعی کشورهای جهان اخیرا بدهی های خود را به چین باانتشار اوراق قرضه _ به یوآن_ پرداخت کرده است . برخی معتقدند کرملین این اقدامات رابه منظور تقویت روابط خود با چین و فرار از تبعات تحریم های آمریکا انجام داده است. اما برخی نیز آن را ادامه روابط دیرینه این دو کشور در زمینه فعالیت های اقتصادی می دانند . 

در ادامه این مقاله امده است : چین پس از اتحادیه اروپا بزرگترین شریک تجاری روسیه محسوب می شود . پکن تنها کشوری در شورای امنیت سازمان ملل به شمار می آید که مسکورا به دلیل اقدامات ان در کریمه موردسرزنش و انتقاد قرار نداد . 

دنیس شولاکف ، مدیر بازار مرکزی در بانک گازپروم روز جمعه اظهارداشت : شرکت شکلی منطقی از دریافتها و هزینه های خود را برنامه ریزی کرده است . این برنامه ریزی ها شامل بهبود روابط و دادوستدها با چین می باشد . 

به گفته بسیاری از مردم روسیه که از اوضاع جدید در اقتصاد بخصوص بخش نفت کشورشان اطلاع دارند بحران اوکراینموجب شد اوجی که باید از سی سالپیش میان مسکو و پکن در موضوعات اقتصادی اتفاق می افتاد ، محقق نمود . این اتفاق از سالها پیش وجود داشت اما نقطه پرش و اوجی نداشت . 


انتهای پیام /
برچسب ها: مسکو ، روسیه ، چین ، پکن ، تهدید ، تحریم ، پوتین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار