۶۰ تا ۶۵ درصد موارد میگرن مربوط به خانم‌ها است

برخی از تحقیقات و بررسی‌ها نشان می‌دهند که ۶۰ تا ۶۵ درصد موارد میگرن مربوط به خانم‌ها و حدود ۳۵ تا ۴۰ درصد موارد مربوطه به آقایان است.

سعید ترابیان‌زاده متخصص مغز و اعصاب در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: میگرن در بین افراد جامعه نسبتا شایع بوده و متاسفانه در سال‌های اخیر شیوع بیشتری پیدا کرده است. 

وی گفت: در جوامع مختلف از هر ۱۰ نفر، حدود یک نفر تا دو نفر به میگرن گرفتار هستند که در بین افراد مبتلا، جوانان به ویژه خانم‌های جوان بیشتر دیده می‌شوند. 

ترابیان‌زاده افزود: برخی از تحقیقات و بررسی‌ها نشان می‌دهند که ۶۰ تا ۶۵ درصد موارد میگرن مربوط به خانم‌ها و حدود ۳۵ تا ۴۰ درصد موارد مربوطه به آقایان است. 

وی با بیان اینکه درجات و شدت میگرن در افراد مبتلا می‌تواند بسیار متفاوت باشد، تصریح کرد: در مواردی شدت میگرن ممکن است چندان زیاد نباشد و فرد مبتلا تا بروز حملات شدید اقدام خاصی برای برطرف کردن آن انجام ندهد. 

ترابیان‌زاده خاطرنشان کرد: افراد با سردردهای میگرنی باید با نظر پزشکان متخصص مغز و اعصاب و براساس شدت و تعداد حملات میگرن، تحت درمان‌های لازم برای کنترل سردرد و یا پیشگیری از وقوع سردرد قرار بگیرند و در این زمینه باید از خوددرمانی پرهیز کنند.


انتهای پیام/
برچسب ها: میگرن ، سردرد ، اعصاب ، مغز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.