به منظور حفظ باغات و توسعه فضاهای سبز شهری، 13باغ قدیمی در شمال تهران، تملک، بازسازی و به عنوان تفرجگاه شهری به روی عموم بازگشایی شد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران مجتبی یزدانی، شهردار منطقه یک با اعلام این خبر اظهار داشت: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری، مصوبات شورای اسلامی شهر و  تدابیر  شهردار تهران، تملک باغ‌های قدیمی و اراضی دارای کاربری فضای سبز در اولویت دستور العمل‌های اجرایی اداره املاک و مستغلات این منطقه قرار دارد.

وی تصریح کرد: تاکنون 13 باغ شامل باغ‌های باغ انجیری 1 و 2، باغ وزیری، باغ آصف، بابک، خسروشاهی، باغ ملک 1 و 2، امیرسلیمانی، باغ کامران، بوستان آقابزرگی، باغ دامپزشکی و باغ ملک ثابت به مساحت 173 هزار و 454 متر مربع به دلیل  پتانسیل بالا به منظور تبدیل شدن به فضای سبز عمومی تملک شد و باغات دیگر نیز در مرحله بعدی تملک قرار دارند.

یزدانی به تملک دو باغ امیر سلیمانی، خسروشاهی اشاره کرد و گفت: این دو باغ در محله جماران به مساحت حدود 4 هکتار تملک شده و عملیات ساماندهی و فضای سبز آنها در حال اتمام است.

وی افزود: کار تملک باغ انجیری 1 و 2 نیز به پایان رسیده و به مرحله بهره‌برداری رسیده است و باغات وزیری و ملک 1 و 2 در محله گلابدره نیز تملک و به شهرداری تحویل داده شد.

یزدانی تصریح کرد: این اقدام علاوه بر جلوگیری از هرگونه ساخت و ساز در باغات، تاثیر بسزایی در احیاء و افزایش سرانه‌های فضای سبز و تفرجگاها برای شهروندان تهرانی دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار