سرپرست یگان حفاظت اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری نوشهر، چالوس و کلاردشت از کشف و ضبط تعدادی اشیای عتیقه در منزل یک شهروند کلاردشتی خبر داد.

 

ˈجواد رجبیˈ در گفتگو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران ساری گفت: ماموران انتظامی منطقه هفته جاری از منزل این فرد تعدادی خنجر ، دستبند، سکه فلزی از جنس مفرغ، لیوان، کوزه ، کاسه و چراغ پیه سوز سفالین کشف کردند و آن را برای تعیین ادوار تاریخی به این نهاد تحویل دادند.
به گفته وی این شهروند کلاردشتی پس از دستگیری به مراجع قضایی منطقه معرفی شد.
رجبی با اشاره به وسعت حوزه جغرافیایی زیر پوشش، سخت گذر بودن راه ها و پراکندگی روستاها برای جلوگیری از حفاری های غیرمجاز و دستگیری بموقع سارقان اشیای عتیقه خواستار افزایش امکانات و تجهیزات در این شهرستان ها شد.
سرپرست یگان حفاظت اداره میراث فرهنگی نوشهر، چالوس و کلاردشت با ابراز نگرانی از روند روز افزون حفاری های غیرمجاز و تخریب آثار تاریخی در این منطقه ، اظهار داشت : رفع این معضل نیازمند همکاری بیش از پیش مسوولان نهادهای ذیربط است.

طبق آمار منابع رسمی ، سال گذشته با همکاری ماموران نیروی انتظامی و یگان حفاظت 25 قاچاقچی اشیای عتیقه در نوشهر، چالوس و کلاردشت دستگیر و به مراجع قضایی این شهرستان ها معرفی شدند.

از مجموع بیش از 200 اثر تاریخی موجود در شهرستان های نوشهر ، چالوس و کلاردشت ، تاکنون حدود 44 اثر در فهرست آثارملی ثبت شد.


برچسب ها: کشف ، اشیا ، کلاردشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.