معاون فرهنگی اجتماعی سازمان او قاف کشورگفت: در طرح تربیت حافظان قرآن کریم با نگاه مفهوم محور می توان مبلغ و مفسر قرآنی تربیت نمود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد حجت الاسلام والمسلمین احمد شرفخانی در دیدار با دو تن از خانواده های حافظان برگزیده قرآن کریم در مشهد افزود:در بحث تربیت حافظان قرآن کریم وظیفه اساتید ایجاد انگیزه در نوجوان است اما در حقیقت والدین بخصوص مادران نقش اصلی را در این زمینه ایفا می کنند.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف کشور گفت: حفظ قرآن مقدمه است که به مفاهیم قرآن برسیم و در آن تدبر کنیم سپس محتوای آن را در زندگی بکار بریم و در جامعه نشر دهیم.

وی تاکید کرد:با توجه به اینکه خانواده ها علاقمند هستند تا فرزندانشان از مفاهیم قرآنی بهره لازم را ببرند مفهوم محوری حفظ قرآن باید مورد توجه قرارگیرد چرا که ترغیب حفاظ در حفظ با این روش امکانپذیر است.

شرفخانی با انتقاد از رسانه ها افزود: یکی از اشکالات عمده رسانه در کشور ما این است که بحث حفظ قرآن کریم و الگوههای قرآنی معرفی نمی شود پر واضح است که حافظان قرآن کریم گمنامند در حالی که باید به عنوان الگو در جامعه شناسایی و معرفی شوند.

انتهای پیام//س

برچسب ها: قرآن ، مبلغ ، مفسر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.