در فصل «دعوت به همکاري»، مهم ترين نکته درک برانگيختگي خود و اجتناب از ورود بي برنامه و بدون فکر به دنياي کودک است. اکنون احساس هاي خود را در رابطه با جملات ذکرشده در مطلب قبل به ياد آورديد. مسلماً احساسات خوبي نداشته ايم.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران؛ در فصل «دعوت به همکاري»، مهم ترين نکته درک برانگيختگي خود و اجتناب از ورود بي برنامه و بدون فکر به دنياي کودک است. اکنون احساس هاي خود را در رابطه با جملات ذکرشده در مطلب قبل به ياد آورديد. مسلماً احساسات خوبي نداشته ايم.

در دنياي کودک نيز مشابه همين وضعيت و شايد خيلي پيچيده تر و نامعلوم تر اتفاق مي افتد با اين تفاوت که کودک روش هاي مختلف و راه حل هاي محدودي براي بيان احساس و شرايط خود دارد، ولي ما انواع روش ها را آموخته ايم.

 پنج روش پيشنهادي براي چنين شرايطي بدين شرح است:

1- توصيف آنچه مي بينيم يا مسئله اي را که احساس مي کنيم (توضيح دادن)

2- دادن اطلاعات درباره موضوع

 3- بيان مسئله با يک کلمه

 4- توصيف احساس خود درباره آن مسئله

 5-يادداشت نوشتن، حسن بزرگ اين روش ها در اين است که احتمال تحقير، سرزنش، مقايسه ، قضاوت و .... به حداقل مي رسد. البته بايد توجه داشت که تمامي اين روش ها را براي همه کودکان نمي توان به کار برد.

 همچنين همه اين روش ها با شخصيت شما ممکن است هماهنگ و منطبق نباشد لذا انتظار نداشته باشيم در هر شرايطي آمادگي استفاده از آن ها را داشته باشيم و پاسخ مناسب دريافت نماييم.

اکنون نمونه اي از به کاربردن روش توضيح دادن را تقديم مي کنيم:
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار