مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان از نهایی شدن کار 14 طرح مدرسه سازی با مشارکت خیران طی امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگارانِ کرمان، ابراهیم جهانگیری در نخستین جلسه شورای آموزش و پرورش استان کرمان درسال جدید که در سالن شهید مستقیمی استانداری برگزار شد ، گفت: 65 هکتار زمین در استان کرمان آماده شده است که در اختیار بنیاد خیریه صدر هاشمی قرار گیرد تا مجتمع آموزشی ، فرهنگی و ورزشی عظیم و مجهزی در شهر کرمان با اعتباری بالغ بر 26 میلیارد تومان احداث شود.

وی با اعلام اینکه مدارس شهر کرمان و جیرفت وضع مناسبی ندارند، افزود: حتی درمناطق غربی و پرجمعیت شهر کرمان نیز فضای آموزشی به اندازه ی دانش آموزان پیش بینی نشده است.

جهانگیری به ایجاد ارتباط با خیران استان خراسان رضوی اشاره و خاطرنشان کرد: این خیران در شهر کرمان و جیرفت مدارسی با اعتباری بالغ بر 3 میلیارد تومان خواهند ساخت.

وی در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: انباشت مطالبات فرهنگیان از سال 89 تا 92 برای مسئولان نگران کننده بوده که خوشبختانه تا پایان سال 92 بخش قابل توجهی از این مطالبات پرداخت شده است.

جهانگیری با بیان اینکه آموزش و پرورش بدهی هایی به سایر بخش های دولتی دارد، تصریح کرد: پاداش پایان خدمت سال 92 فرهنگیانی که در این سال به جمع بازنشستگان پیوسته اند فقط 20 درصد پرداخت شده است که تلاش داریم بقیه ی آن نیز وصول شود.

در این جلسه برنامه های پیشنهادی هفته بزرگداشت مقام معلم مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و مقرر شد همایش تجلیل از معلمان نمونه استانی و کشوری به میزبانی شهرداری و شورای اسلامی شهر کرمان برگزار شود./ز


برچسب ها: مدرسه ، خیران ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.