رییس اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی کاشان از صادرات بیش از 10 میلیون مترمربع فرش ماشینی از این شهرستان به خارج از کشور در سال گذشته خبر داد.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران اصفهان ˈمحمدرضا آرینˈ اظهار کرد: ارزش فرش های صادراتی را بیش از 142 میلیون دلار بوده که بالاترین میزان صادرات را از لحاظ ارزش به خود اختصاص داده است.
وی افزود: دو هزار و 100 تن میلگرد ساختمانی، سه میلیون و500 هزار لیتر انواع نوشابه های گازدار و بدون گاز، آبلیمو، آبمیوه و آب آشامیدنی، گلاب و عرقیات گیاهی از دیگر کالاهای صادراتی این شهرستان در این مدت بوده است.
به گفته آرین ،همچنین در این مدت 500 هزار مترمربع کاشی گرانیتی و لعابی، شش هزار و 288 دستگاه کولرآبی و اجاق گاز، چهار هزار و 472 تن انواع سیمان پرتلند، 19هزار تن لوله چدنی آب رسانی، 35 دستگاه باسکول ثابت همکف و انواع لنت ترمز خودرو نیز از این شهرستان صادر شده است.
وی ارزش کالاهای صادر شده را 188 میلیون دلار طی 465 فقره گواهینامه صادراتی عنوان کرد.
رییس اداره استاندارد کاشان خاطرنشان کرد: کالاهای صادراتی به کشورهای انگلستان، فرانسه، اسپانیا، ژاپن، استرالیا، آلمان، ترکیه، ترکمنستان، کامرون، تاجیکستان، گرجستان ،داغستان، قزاقستان، قرقیزستان، آذربایجان، هندوستان، پاکستان، افغانستان، عراق، نیوزلند، سودان، کانادا، اردن، تایوان، آفریقای جنوبی، سنگال، قطر، سوئد، بحرین، عمان، عربستان، کویت، امارات متحده عربی، قبرس، زامبیا و چین صادر شده است/س.


 

برچسب ها: اصفهان ، صادرات ، فرش ، ماشینی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.