کارشناس مسؤول امور روحانیون نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در کربلا گفت، روزانه 80 کاروان زیارتی از ایران برای زیارت عتبات عالیات به عراق عزیمت می کند.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران حجت الاسلام والمسلمین «سیدمحمد رضوی حائری» افزود: در روزهای مناسبتی، تعداد کاروان های اعزامی بیش از 130 کاروان می شود که با این حساب تعداد روحانیان و مداحانی که در شهرهای زیارتی عراق حضور دارند 130 نفر خواهد بود.

وی گفت: برای هر روحانی و مداحی که می خواهد عازم سفر تبلیغی عتبات عالیات شود یک کد تعریف شده که اگر این کد را نداشته باشد، شرط لازم را برای اعزام به عنوان مبلغ ندارد.

کارشناس مسؤول امور روحانیون نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در کربلا افزود: بر اساس شرایطی که از سوی مدیریت سازماندهی و جذب بعثه مقام معظم رهبری اعلام شده است، داشتن سطح قابل قبولی از دانش و علوم دینی برای روحانیان الزامی است که البته پس از ثبت نام، شرکت و قبولی در آزمون پذیرش و پس از شرکت در دوره های آموزشی و توجیهی به نوبت اعزام می شوند؛ برای مداحان نیز داشتن سطح معلومات کافی و آزمون شفاهی در نظر گرفته شده است.

رضوی حائری با بیان اینکه روحانیان و مداحان موظف هستند حداقل یک جلسه در نجف و یک جلسه هم در کربلای معلی در جلسات بعثه شرکت کنند، ادامه داد: در این جلسات تذکرات لازم برای اداره کاروانها از بعد فرهنگی به روحانیان و مداحان داده می شود و نیز نسبت به اخبار، مسایل و شرایط سفر به عراق مطلع می شوند.

وی با اشاره به گزارش های مردمی رسیده به دفتر بعثه مقام معظم رهبری در کربلای معلی، رضایت از عملکرد روحانیان و مداحان کاروانها را مناسب اعلام کرد و گفت: این گزارش ها از حسن سلوک، لیاقت و مدیریت روحانیان و مداحان حکایت دارد.

کارشناس مسؤول امور روحانیون دفتر بعثه مقام معظم رهبری در کربلای معلی تنها گزارش های اعتراضی از سوی مردم را درباره سنین بالای برخی از مبلغان و مداحان دانست و افزود: در این زمینه با خود روحانی و مداح صحبت می شود و اگر به این نتیجه برسیم که عزیزان دیگر شرایط لازم را ندارند، با تشخیص رابطان و ارزیابان از آنها خواسته می شود که مسؤولیت را با رعایت مقررات به دیگری بسپارند.

وی تصریح کرد، در سفر تبلیغی عتبات گرچه علم، دانش و تقوا شرط لازم است اما کافی نیست زیرا یک روحانی و مداح که در این سفر شرکت می کند و بار مسؤولیت هدایت مردم را برعهده می گیرد، باید از یک توانایی جسمی خوب، صدای رسا و حنجره باز و بیان بلیغ برخوردار باشد.

رضوی حائری با اشاره به عزیمت کاروانهای زیارتی خارج از چارچوب و مقررات سازمان حج و زیارت به کربلای معلی گفت: برخی به خاطر شدت اشتیاق به سیدالشهدا(ع) برای زودتر آمدن از این چارچوب خارج می شوند و به عناوین مختلف ویزا را به دست می آورند، اما هر زمان که از ما تقاضای روحانی یا مداح داشته اند، در حد توان، تقاضای آنها را اجابت کرده ایم.

وی، روحانیان و مداحان کاروان ها را به رعایت اخلاص در عمل دعوت کرد و از آنها خواست که فقط برای رضای خدا کار کنند، با زائران همکاری لازم را داشته باشند، کتاب را از خود جدا نکنند و دائما برای این سفر مطالعه داشته باشند، بویژه برای پاسخگویی به شبهات دشمنان، خود را به سلاح علم و تجهیزات روز مسلح کنند و نیز یک بسته فرهنگی که بتواند خواست زائران را در این زمینه برآورده کند، همراه خود ببرند.

انتهای‌پیام/

برچسب ها: عزیمت ، ایران ، کاروان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.