ادعای نیویورک‌تایمز:

توافق موقت کمتر از آنچه انتظار می رفت بر اقتصاد ایران تاثیر گذاشت

روزنامه نیویورک تایمز نوشت: وکلای تجاری و تحلیلگران سیاسی معتقدند، با وجود آن که نیمی از زمان تعیین شده در توافقنامه هسته ای شش ماهه گذشته، کاهش تحریم ها کمتر از آنچه انتظار می رفت بر اقتصاد ایران تاثیر گذاشته است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز در پایگاه اینترنتی خود و در گزارشی به قلم "ریک گلدستون" مدعی شد: این که انگیزه این کشور برای مذاکره به منظور دستیابی به توافق دائم بر سر برنامه هسته ای‌اش تا پیش از بیستم ژوئیه افزایش یا کاهش یابد، نامشخص است. 

"فرهاد علوی"، متخصص قانون تحریم ها در شرکت حقوقی بین المللی اکریویس در واشنگتن در مصاحبه تلفنی گفت منافع تجارت خارجی در ایران همچنان بسیار محدود مانده است. 

وی افزود: آیا یک بانک آلمانی حاضر است فقط برای شش ماه در قوانین خود تغییراتی ایجاد کند؟ 

"اسکات ام فلیکر" از شرکت حقوقی "پل هستینگ" در واشنگتن گفت: ماهیت تحریم‌های آمریکا به خصوص به گونه ای است که بسیاری از شرکت ها را از این که خود را برای انعقاد قرار داد با این کشور به زحمت اندازند، ناامید می کند. 

وی گفت آنها از مواجه شدن با قوانین پیچیده ای که وزارت خزانه داری آمریکا وضع کرده است، می ترسند. 

در بخش دیگری از این گزارش آمده است براساس توافقنامه هسته ای موقت تمام این فعالیت ها ازجمله پرداخت ها باید تا بیستم ژوئیه به اتمام رسد. 

به گزارش صندوق بین المللی پول، به نظر می رسد ایران نفت بیشتری می فروشد و اقتصاد آن به حالت ثبات رسیده است. اما بسیاری از کارشناسان نظر دیگری دارند.

برخی می گویند ایران آشکارا دولت اوباما را به چالش می کشد زیرا کاخ سفید اعلام کرده بود که براساس توافقنامه موقت صادرات نفت ایران به حدود روزی یک میلیون بشکه در روز محدود می شود.  اما اطلاعاتی که آژانس بین المللی انرژی روز جمعه منتشر کرد از آن حکایت دارد که ایران در فوریه روزانه 1/65 میلیون بشکه نفت صادر کرده است. این میزان در بیست ماه گذشته بی سابقه بوده است. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار