نتایج تحقیقات جدید دانشمندان نشان می‌دهد مگس‌ها قادرند همچون جت‌های جنگنده بسیار سریع تغییر جهت دهند و شاید به همین علت است که نمی‌توان آن‌ها را به راحتی گرفت.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران ، آن طور که نتایج تحقیقات دانشمندان دانشگاه ایالت واشنگتن آمریکا نشان می‌دهد، مگس‌ها در زمانی برابر نصف زمان لازم برای انسان‌ها هنگام پلک‌زدن در برابر نور فلاش دوربین، می‌توانند تغییر مسیر دهند. 

محققان با کمک فیلم‌برداری بسیار دقیق از پرواز و حرکت بال‌های مگس نشان می‌دهد که آنها قادرند در کسری از ثانیه با تغییر جهت بال‌های خود تغییر مسیر دهند و از هرگونه حمله و تهدیدی فرار کنند. 

محققان دانشگاه ایالت واشنگتن در غرب آمریکا می‌گویند هدف اصلی پژوهش آنها کشف پیچیدگی‌های پردازش اطلاعات دیداری در مگس‌ها بوده است. 

پروفسور مایکل دیکسنون از دانشگاه واشنگتن می‌گوید مگس‌ها می‌توانند داده‌های تصویری را بسیار بسیار سریع پردازش کنند. 

تصاویر نشان می‌دهند، که آن‌ها تنها با کمی تغییر در جهت بال‌ها و وضعیت بدن می‌توانند در پنچ هزارم ثانیه تغییر جهت دهند. این نشان می‌دهد که قدرت مانور و توان ماهیچه‌های آن‌ها به غایت صحیح و دقیق عمل می‌کند. 

آن طور که نتایج تحقیقات دانشمندان دانشگاه ایالت واشنگتن آمریکا نشان می‌دهد، مگس‌ها در زمانی برابر نصف زمان لازم برای انسان‌ها هنگام پلک‌زدن در برابر نور فلاش دوربین، می‌توانند تغییر مسیر دهند.

انتهای پیام/
برچسب ها: بال ، مگس ، پرواز ، سرعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار