کتاب "شام برفی" سوریه با همت گروهی از محققان انتشارات "ملک اعظم" به "نمایشگاه بین‌المللی کتاب" تهران می‌رود.

سعید عاکف، نویسنده و مدیر مسئول انتشارات ملک اعظم در گفتگو با خبرنگار ادبیات باشگاه خبرنگاران  با اشاره به آنکه در نمایشگاه بین‌المللی کتاب پرده از چهره "شام برفی" سوریه کنار می‌رود و کتابی با این عنوان در دسترس عامه مردم قرار می‌گیرد افزود: این کتاب که از دل اطلاعات صحیح و درست کمتر منتشر شده در رسانه‌ها در مورد وضعیت کنونی سوریه بیرون آمده، حقیقت فضای سوریه در چند ماهه اخیر را بر ملا کرده و در دسترس مخاطبان قرار می‌دهد.

وی گفت: "خواستگاری" هاشم محجوبی هم با رویکردی تربیتی از دریچه انتشارات "ملک‌اعظم" روانه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران می‌شود.

به گفته مدیر مسئول انتشارات "ملک‌اعظم" کتاب "خاک‌های نرم کوشک" که پس از انتشار با استقبال چشم‌گیر مخاطبان مواجه شد، کتابی است که برای اولین بار در تاریخ نشر کشور مرزها را شکست و بدون برخورداری از هیچ حمایتی به الگوی نویسندگان دیگر تبدیل شد.

عاکف تصریح کرد: مشکل بحث کتاب به نظر من که در حال حاضر 24 سال از حضور فعالم در عرصه نشر محصولات فرهنگی می‌گذرد،‌ فراتر از طرح‌ حرف‌هایی چون برگزاری نمایشگاهی به گستردگی نمایشگاه بین‌المللی کتاب در طول سال است.

وی اظهار داشت: معضل این روزهای کتاب‌های ما حمایتی بوده که باید داده شود اما نمی‌شود.

این نویسنده تصریح کرد: در زمانی که ضمانتی پشت یک کتاب نیست باید فاتحه فرهنگ را خواند.

وی خاطرنشان کرد: "خاک‌های نرم کوشک" بارها و بارها هدف هجمه و سرقت قرار گرفته و این امر ناشی از نبود حمایت صحیح از امر انتشار کتاب و حفظ حقوق قانونی اثر است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سید محسن
۱۸:۳۶ ۱۴ خرداد ۱۳۹۳
محرم 92 توفیق داشتیم در هیئت از بیانات ارزشمند استاد عاکف استفاده کنیم. ایشان همانند قلمشان بیانی شیوا و نافذ دارند...
بدون تعارف شهید زنده هستند. خداوند حفظشان کند